ساخت ماوس سه‌بعدی برای محیط‌های مجازی - سخت افزار - اخبار

ساخت ماوس سه‌بعدی برای محیط‌های مجازی

دسته : سخت افزار در تاريخ ۱۳۸۷/۱/۲۶ ۵:۱۴:۱۱ (1430 بار خوانده شده)
ماوس‌های سه‌بعدی باعث می‌شوند تا کاربر بتواند آزادانه در محیط حرکت نموده و کنترل بهتری بر اشیاء و موجودیت‌های سه‌بعدی داشته باشد.


3Dconnexion از زیرمجموعه‌های شرکت لاجیتک اعلام کرد ماوس سه‌بعدی تولید نموده که مناسب استفاده در محیط‌های مجازی است.

این ماوس که اینک از سوی مالک بازی مجازی Second Life یعنی Linden Labs مورد تایید قرار گرفته ابزار مناسبی برای استفاده در محیط‌های سه‌بعدی مجازی است.

از آنجا که استفاده از ماوس‌های معمولی کنترل را تنها در صفحه‌ای دو بعدی امکانپذیر می‌سازد، 3Dconnexion ادعا می‌کند ماوس جدید سه‌بعدی ساخت این شرکت به نام SpaceNavigator امکان کنترل و تعامل بهتر با اشیاء سه‌بعدی در نرم‌افزارهایی مانند Google Earth و Second Life را فراهم خواهد ساخت.

جو میلر مدیر بخش پلتفورم‌ها و توسعه محصولات Linden Lab می‌گوید: «توانائی حرکت و گردش آزادانه در تمام محیط و در کلیه جهات یکی از اجزای مهم در تجربه مجازی Second Life می‌باشد.»

ماوس‌های سه‌بعدی باعث می‌شوند تا کاربر بتواند آزادانه در محیط حرکت نموده و کنترل بهتری بر اشیاء و موجودیت‌های سه‌بعدی داشته باشد.

به گفته 3Dconnexion به جز بازی Second Life در حال حاضر یکصد و بیست برنامه مختلف وجود دارند که از این ماوس پشتیبانی می‌نمایند.

برخی از این نرم‌افزارها عبارتند از: Adobe Photoshop CS3 Extended and Acrobat 3D, Autodesk Inventor, AutoCAD, 3D Studio Max, Microsoft Virtual Earth, Google Earth و SketchUp .