گوگل حفره خطرناک Chrome را اصلاح کرد. - اینترنت - اخبار

گوگل حفره خطرناک Chrome را اصلاح کرد.

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۸۷/۶/۱۹ ۶:۲۲:۰۸ (796 بار خوانده شده)
همکاران سیستم - کروم در همین ابتدای راه با حفره های امنیتی شناخته شده است!



شرکت امنیتی ویتنامی به نام Bach Koa Internetwork Security (که به اختصار Bkis نامیده می شود) چندی پیش حفره ای در مرورگر کروم یافته بود ولی گوگل با صدور وصله اصلاحی، این حفره و یک آسیب پذیری دیگر مرورگر متبوع خود را ترمیم کرد.

این آسیب پذیری یکی از چندین مشکلی است که در مرورگر نوپای گوگل شناسایی شده است. به گفته شرکت امنیتی Bkis، باگ یادشده از نوع سرریز بافر بوده و هنگامی رخ می دهد که کاربر بخواهد آن دسته از صفحات اینترنتی را که دارای عناوین طولانی هستند، ذخیره کند. در این حالت هکر می تواند با اجرای کد دلخواه، کنترل رایانه را در اختیار بگیرد. Bkis تاکید کرده است که این معضل در رایانه هایی که از Windows XP SP2 و نسخه 0.2.149.27 مرورگر کروم استفاده می کنند، مشاهده می شود.


به کاربران کروم توصیه شده است مرورگر خود را به آخرین نسخه به‌روز کنند. برای انجام این کار کافی است آیکون موجود در منتهی الیه راست مرورگر، به قسمت «About Google Chrome» کشانده شود. بعد از آن مرورگر وضعیت را برای به‌روزرسانی، بررسی می‌کند و اگر فایلی برای به‌روزرسانی مشاهده کند، آن را دانلود کرده و در پایان خواستار restart شدن سیستم می گردد. به روزترین نسخه Chrome عبارت است از 0.2.149.29.

به گزارش PCWorld اگرچه گوگل حدود دو سال بر روی کروم کار کرده ولی اکنون نسخه بتای آن را منتشر نموده است. تا قبل از این، کارمندان گوگل گاهی اوقات از کروم به صورت درون سازمانی استفاده می کرده اند. عرضه عمومی این مرورگر در هفته گذشته که زبان های بسیاری را نیز پشتیبانی می کند، کاربران و متخصصان اینترنتی را غافلگیر کرده است.