نسخه دوم فایر فاکس3.1 آلفا منتشر شد. - اینترنت - اخبار

نسخه دوم فایر فاکس3.1 آلفا منتشر شد.

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۸۷/۶/۱۹ ۶:۳۵:۰۴ (773 بار خوانده شده)
شرکت موزیلا یک نسخه آزمایش شده و پیشرفته از مرورگر اینترنتی مشهور فایرفاکس خود را منتشر کرد. موزیلا درست چند روز پس از این که شرکت گوگل نرم‌افزار معروف Chrome خود را منتشر کرد، دست به چنین اقدامی می زند.

آلفای دوم Firefox3.1 شب هنگام آماده بهره‌برداری شد. نام این نسخه Shiretoko بوده و در این مرحله فعلا قرار بر این است که تنها برنامه‌نویسان و آزمایش‌کنندگان از آن استفاده کنند.



براساس بیانیه ای که شرکت موزیلا در همین زمینه منتشر کرده است، این نسخه از فایرفاکس، دارای قابلیت‌های تازه و متعددی است که از جمله آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: پشتیبانی عالی این مرورگر از video tag element جدیدی که با استاندارد HTML 5 معرفی شده است تا بدین وسیله از تصاویر ویدئویی که به طور فزاینده با مرورگرهای اینترنتی ارائه می‌شوند، پشتیبانی بیشتری به عمل آید.

Shiretoko همچنین به کاربران اجازه جابجایی drag and drop)) کلیدهای کنترلی(tab) واقع در بین پنجره‌های مرورگر را خواهد داد تا بدین وسیله عملکرد در برخی قسمت‌ها بهبود یابد. همچنین برای کسانی که خواهان افزودن زمینه‌هایی (theme) در بالای فایرفاکس هستند، یکپارچگی بهتری با زمینه(theme) Aero ‘Glass’ ویندوز ویستا تهیه خواهد شد.

از دیگر ویژگی‌های نرم‌افزار جدید موزیلا این است که می‌تواند برخی امکانات جانبی را برای افزایش سرعت به مرورگر بیافزاید، بخصوص در فضای کاری JavaScript که گوگل آن را برای نشان‌دادن قدرت مرورگر Chrome که هفته گذشته آماده بهره‌برداری شد، بسیار برجسته کرد.

موزیلا به دنبال یکپارچه کردن یک موتور JavaScript سریع‌تر با نام TraceMonkey با فایرفاکس نیز است.

نسخه آلفای Firefox3.1 را می‌توان از سایت اینترنتی Mozila بارگذاری کرد