سرور سبز ASUS به بازار آمد. - سخت افزار - اخبار

سرور سبز ASUS به بازار آمد.

دسته : سخت افزار در تاريخ ۱۳۸۷/۶/۲۰ ۴:۰۷:۲۱ (773 بار خوانده شده)
ایتنا - اسوس در پی تولیدات محصولات جدید خود که مبتنی بر استانداردهای حفظ محیط زیست می‌باشند، محصول موسوم به سبز دیگری با نام ASUS RS160-E5 را تولید و روانه بازار کرد.


در طول برگزاری نمایشگاه کامپیوتکس 2008 که اوایل تابستان امسال در شهر تایپه پایتخت تایوان برگزار شد، یکی از محصولاتی که موفق به دریافت نشان عالی این نمایشگاه در زمینه محصولات سبز گردید سرور ASUS RS160-E5 بود که نشان‌دهنده تعهد همیشگی اسوس به استفاده از تکنولوژی‌های سبزو ذخیره‌کننده انرژی در محصولاتش می‌باشد.

در طراحی سبز این سرور از منبع تغذیه انرژی از نوع 80+ PFC استفاده شده که قادر می‌باشد میزان بهره‌وری انرژی را بهبود بخشد، حرارت تولید شده را کاهش دهد و تا میزان 45 درصد از اتلاف انرژی جلوگیری نماید که در نهایت موجب کاهش چشمگیر هزینه برق مصرفی کاربران می‌شود.

با توجه به بهره‌وری بالای انرژی در این سرور عرضه شده توسط اسوس، می‌توان بخش‌های بیشتری را از ورودی AC تغذیه کرد.
این امر در نهایت موجب کاهش چشمگیر هزینه نهایی مالکیت (TCO) می‌گردد که به ویژه برای شرکت‌ها و مراکز صنعتی بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

یکی دیگر از امکانات این سرور کاهش نویز تولید شده توسط سرورها به خصوص آن قسمتی که توسط فن دستگاه تولید می‌شود، است که می‌تواند با استفاده از تکنولوژی ASUS Quiet-Server این نویز را به حداقل رساند و محیطی آرام و ساکت برای کاربران فراهم آورد.

همچنین در این دستگاه از تکنولوژی اختصاصی اسوس با نام ASUS PIKE استفاده شده است.
این کیت به کاربران اجازه می‌دهد تا امکان ذخیره‌سازی SATA را مستقیما به امکان SAS ارتقاء بخشند.

برای این منظور گزینه‌های انتخابی PIKE 1078 SAS RAID(همراه با قابلیت پشتیبانی سخت‌افزار RAID 0, 1, 5, 6) و یا PIKE 1078 SAS RAID (با قابلیت پشتیبانی از سخت‌افزار RAID 0, 1, 5, 6) به همراه چندین پورت ورودی/خروجی این امر را محقق می‌سازند.

شایان ذکر است دستگاه فوق موفق به دریافت نشان عالی از نمایشگاه کامپیوتکس 2008 در زمینه محصولات سبز شد.