گوگل تمام روزنامه های دنیار را دیجیتالی می کند. - اینترنت - اخبار

گوگل تمام روزنامه های دنیار را دیجیتالی می کند.

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۸۷/۶/۲۱ ۴:۴۹:۴۵ (784 بار خوانده شده)
همکاران سیستم - گوگل طی چند وقت اخیر، کمی سرش شلوغ بود. انتشار مرورگر Chrome در ابتدای ماه و اکنون، تلاش های شبانه روزی اش برای به نتیجه رساندن پروژه ابتکاری و جالبش کافی است تا باور کنیم که گوگل واقعا سرش شلوغ است. این غول اینترنتی به تازگی اعلام کرده قصد دارد «پروژه دیجیتالی کردن روزنامه های دنیا به گونه ای که بتوان آن ها را با جستجوی آنلاین پیدا کرد» را به سرانجام برساند.



ناگفته نماند که گوگل دیجیتالی کردن روزنامه ها را از 2 سال پیش یعنی سال 2006 و با روزنامه های نیویورک تایمز و واشنگتن پست آغاز کرد.

با عملی شدن این کار، شما می توانید تمام روزنامه های دنیار را با شکل و فرمت کامل خود و همراه با عکس ها و جدول های سرگرمی و تبلیغات اصلی و... خود آن ها مشاهده کنید.

گوگل خود در این رابطه گفت:" ما ابتکاری را آغاز کرده ایم که بر اساس آن با کمک ناشران روزنامه ها در سراسر جهان و دیجیتالی کردن میلیون ها صفحه روزنامه از روزنامه های بایگانی شده، حتی روزنامه های قدیمی، آن ها را به صورت آنلاین قابل جستجو و در دسترس قرار دهیم."

گوگل افزود: "این موضوع تا جایی که امکان داشته باشد، از طریق سرویس آرشیو خبری و دیجیتالی کردن اطلاعات مربوط به نشریات ،عملی خواهد شد. هم اکنون که من در حال گفتگو با شما هستم، پایگاه داده ها (database) در حال احداث است، با این وجود نمی توان گفت که دقیقا این کار چه زمانی به پایان خواهد رسید. اما ما تصور می کنیم تا رسیدن آن زمان، شب های طولانی زیادی را در پیش رو داشته باشیم."