قابلیت "خصوصی شدن" مرورگر Firefox 3.1 - اینترنت - اخبار

قابلیت "خصوصی شدن" مرورگر Firefox 3.1

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۸۷/۶/۲۴ ۴:۱۸:۵۸ (842 بار خوانده شده)
همانند دو شرکت گوگل و مایکروسافت که در مرورگرهای اینترنتی Chrome و IE8 بخش جدیدی را با عنوان "قابلیت خصوصی" privacy modeعرضه کرده‌اند، شرکت موزیلا(Mozilla) نیز قصد دارد این حالت را به نسخه بتای مرورگر Firefox 3.1 اضافه کند.

حالت "خصوصی" در مرورگرها ثبت اطلاعات و مسیر حرکت کاربر در اینترنت را یا محدود و یا کاملاً حذف نموده، امکان دسترسی دیگر کاربران به سایت‌های مشاهده شده و به عبارت دیگر، کل فعالیت‌های اینترنتی انجام شده توسط یک فرد را از بین می‌برد.

در این حالت، آدرس‌های URL در قسمت History مرورگر ذخیره نمی‌شوند، فایل‌های کوکی در کامپیوتر باقی نمی‌‌مانند و در پایان هر بخش، کلیه فایل‌ها و اطلاعاتی که مربوط به گشت و گذار کاربر در اینترنت می‌شود، از بین می‌روند.

شرکت موزیلا طی جلسه ای که برای به‌روز کردن مرورگر Firefox 3.1 برگزار کرد، اعلام داشت: «قابلیت مرور خصوصی: "احسان اخگری" مشخصات باگ 248970 را که شناسایی شده بود، پیاده سازی کرد. حالا باید منتظر نسخه بتای این مرورگر باشید».

موزیلا سیستم‌ ویژه‌ای با نام Bugzilla دارد که در واقع سیستم پی گیری مشخصات و باگ های نرم افزاری است و همانجایی است که "مایک کنور"(Mike Connor) برنامه نویس اصلی موزیلا ویژگی های حالت "خصوصی" این نرم افزار را تعریف کرد.

کنور با ارسال پست الکترونیکی به یکی دیگر از برنامه نویسان نرم‌افزار موزیلا گفت: « باید اطمینان حاصل کنیم که با فعال سازی "حالت خصوصی"، کاربران دیگر قادر به پیگیری فعالیت‌های اینترنتی افراد نیستند».

این حالت به طور ویژه اقدامات زیر را انجام می‌دهد:
•کلیه فایل‌های کوکی که در حالت "خصوصی"در حافظه ذخیره شده را از بین می‌برد.
•آدرس سایت‌های اینترنتی مشاهده شده را در قسمت History ذخیره نمی‌کند.
•بخش وارد کردن خودکار رمز عبور را غیرفعال می‌کند و اجازه ذخیره کردن رمز عبور را به کاربر نمی‌دهد.
•کلیه بارگذاری‌های انجام شده در هر بخش را از قسمت Download Manager مرورگر پاک می‌کند.

همکاران سیستم