فایرفاکس دوباره به‌روز می‌شود. - اینترنت - اخبار

فایرفاکس دوباره به‌روز می‌شود.

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۸۷/۷/۷ ۵:۱۵:۴۰ (793 بار خوانده شده)
همکاران سیستم - شرکت موزیلا(Mozilla) با عرضه نسخه جدیدی از مرورگر اینترنتی فایرفاکس(Firefox) قصد دارد مشکل جدید ایجاد شده مبنی بر عدم توانایی کاربران برای استفاده از رمزهای عبور ذخیره شده در این مرورگر را که طی هفته گذشته رخ داد، از بین ببرد.


به نوشته "مایک بلتزنر"(Mike Beltzner) مدیر مرکز توسعه مرورگر فایرفاکس در وبلاگ رسمی این شرکت، حفره جدید در آخرین نسخه از مرورگر فایرفاکس موسوم به Firefox 3.0.2 شناسایی شده است و کاربرانی که در شناسه کاربری و رمز عبور ذخیره شده خود از نشانه‌های به‌خصوص، نظیر حروف با تلفظ استفاده می‌کنند را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کاربرانی که از طریق این حفره دچار مشکل شده‌اند، امکان استفاده از رمز عبور ذخیره شده خود را ندارند و نمی‌توانند رمز عبور جدید استفاده کنند.


به گفته بلتزنر، توسعه‌دهندگان این نرم‌افزار مدت کوتاهی پس از عرضه Firefox 3.0.2 متوجه این حفره شدند که البته بیشترین شکایت‌ها از طرف کاربران اروپایی اعلام شد. وی در این باره توضیح داد: «این حفره چندان گسترده و همه‌گیر نبود. ما توقع نداشتیم که این حفره بخش زیادی از مردم را تحت تاثیر قرار دهد».


او در ادامه توضیح داد که گروه تضمین کیفیت مرورگر اینترنتی فایرفاکس هم‌اکنون در حال انجام آزمایش برای برطرف کردن این حفره هستند و امیدوارند که طی هفته آینده نسخه جدید 3.0.3 را در اختیار کاربران بگذارند. در این نسخه هیچ حفره و مشکلی وجود نخواهد داشت.


نسخه 3.0.2 فایرفاکس ده‌ها حفره‌ امنیتی را در این مرورگر اینترنتی از بین برد که شش عدد از این حفره در گروه حفره‌های خطرناک و بحرانی بودند