طرح آژانس امنیت ‏ملی آمریکا برای اینترنت - اینترنت - اخبار

طرح آژانس امنیت ‏ملی آمریکا برای اینترنت

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۸۷/۱/۲۷ ۴:۴۰:۱۵ (1101 بار خوانده شده)
رئیس اداره امنیت داخلی ایالات متحده از طرحی خبر داد که به ابر قارچی دیجیتالی معروف است.


به گزارش راوستوری، مایکل چرتوف، رئیس اداره امنیت داخلی ایالات متحده طی یک سخنرانی در مقابل صد‏ها نفر از متخصصین امنیتی، اعلام کرد که دولت این کشور به دستور بوش یک پروژه امنیت مجازی گسترده را در دستور کار خود قرار داده است.
بنابراین گزارش، او این طرح را به "پروژه منهتن" تشبیه کرد که در سال‏های 1941- 1946 انجام شد و طی آن مهندسان ارتش آمریکا اولین بمب اتمی را تولید کردند.
بنابر اظهارات یکی از حاضران که در سخنرانی چرتوف حضور داشته است، وی در این سخنرانی به یک دستور رئیس جمهور آمریکا اشاره کرده که بر اساس آن: "در ماه ژانویه بوش دستوری را امضا کرده است که نقش اداره امنیت داخلی و آژانس امنیت ملی NSA را در زمینه امنیت رایانه‏ای دولت گسترش می‏دهد. محتوای این دستور طبقه بندی شده است، اما بوش طی این دستور از آژانس امنیت ملی خواسته است تا ترافیک اینترنت و گوگل را زیر نظر بگیرد."
آآژانس امنیت ملی بازیگر کلیدی در استراق سمع‏های بوش بود که توسط نیویورک تایمز در سال 2005 افشا شد.
طی روزهای اخیر همچنین اسنادی منتشر شد که نشان می‏داد اف بی آی در یک پروژه گسترده شنود شرکت کرده است که بدون اجازه دادگاه حجم وسیعی از تلفن‏ها، نامه‏های الکترونیک و پیامک‏ها را بررسی کرده است.
بر اساس اسناد پنتاگون، ارتش برای دسترسی به اطلاعات ISP‏های آمریکایی،سازمان‏های تجاری و شرکت‏های مخابراتی از اف بی آی استفاده می‏کند. چرتوف به دنبال روشی برای آرام کردن افکار عمومی است که از شرکت اداره امنیت داخلی در نقض حریم‏های خصوصی‏شان نگران هستند.
بنابر گزارش راوستوری، چرتوف و دولت ایالات متحده برای افزایش بودجه 150 میلیونی این طرح به 192 میلیون، باید احتمال حملات مجازی را زیاد نشان دهند. به همین دلیل، او از تهدید‏های محتمل سخن می‏گوید: "فرض کنید یک حمله به زیرساخت‏های نظام مالی ما انجام شود. این کار ممکن است امنیت نظام مالی ایالات متحده را به خطر بیاندازد."
سناریوی "ابر قارچی دیجیتال" چرنوف به این معنی است که دولت می‏تواند تمام شبکه‏های فدرال، ارتباط از راه دور و زیرساخت های حمل و نقل را کنترل کند، چراکه به گفته‏ی او "بی‏دقتی نسبت به کوچک‏ترین سیگنال در هر نقطه از کشور منجر به یک ضرر جبران ناپذیر خواهد شد."

منبع : الف