اینترنت پرسرعت ADSL بیست درصد ارزان شد. - قوانین - اخبار

اینترنت پرسرعت ADSL بیست درصد ارزان شد.

دسته : قوانین در تاريخ ۱۳۸۷/۷/۹ ۵:۲۲:۱۳ (3798 بار خوانده شده)
ایتنا - رگولاتور در آخرین اقدام خود، تعرفه جدید خدمات اینترنت پرسرعت با ADSL و مقررات تازه آن را تصویب کرد.


کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در آخرین جلسه خود، تعرفه ارائه خدمات اینترنت باند پهن را با استفاده از ADSL تصویب کرد.
در همین ارتباط قیمت تامین اینترنت برای ارائه خدمات اینترنت باند پهن نیز توسط کمیسیون کاهش یافت.

به گزارش ایتنا از رگولاتوری، بر اساس تصمیم این کمیسیون در جلسه شماره 49 مورخ 8/7/1378قیمت اینترنت که توسط شرکت ارتباطات زیرساخت و در قالب لینک‌های STM1 به شرکت‌های مخابرات استانی و شرکت‌های دارای مجوز PAP تحویل می‌شود صرفا جهت استفاده برای ارائه خدمات ADSL به میزان ۲۰٪ کاهش می‌یابد.
بدین ترتیب قیمت فروش اینترنت با ظرفیت یک STM1 که در حال حاضر ۴۸۶ میلیون ریال است، به ۳۷۵ میلیون و یکصد هزار ریال کاهش می‌یابد.

همچنین در این جلسه، موارد زیر نیز به تصویب رسید:
- هزینه مودم و راه‌اندازی آن بر عهده مشترک می‌باشد.
- بابت راه‌اندازی سرویس نیز نباید هزینه‌ای از مشترک دریافت شود.
- شرکت‌های ارائه دهنده خدمات موظفند نسبت به نصب و راه‌اندازی تجهیزات در محل مشترک اقدام و پس از تحویل پهنای باند مناسب نسبت به تنظیم صورتجلسه اقدام نمایند.
- شرکت‌های ارائه دهنده خدمات موظفند نرم‌افزارهای لازم برای اندازه‌گیری لحظه‌ای پهنای باند را روی پایانه کاربر نصب و راهنمایی‌های لازم را انجام دهند.

ضمنا کمیسیون تنظیم مقررات توصیه نمود که به منظور گسترش ارائه این خدمات در سطح کشور، شرکت مخابرات ایرات با مشارکت شرکت‌های PAP و رعایت منافع طرفین خدمات مذکور را ارائه نمایند.
براین اساس بدیهی است در صورت عدم مشارکت، شرکت‌های PAP می‌توانند سرویس مربوطه را حداکثر تا سقف ۲۰٪ بالاتر از این تعرفه‌های مصوب ارائه نمایند.

علاوه بر موارد فوق مصوب شد که شرکت‌های PAP می‌بایست کلیه قراردادهای خود را حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ مصوبه براساس تعرفه‌های مصوب فوق اصلاح نمایند.

همچنین کلیه مشتریان در صورت داشتن هرگونه شکایت در خصوص تعرفه‌های خارح از چارچوب مصوب و یا عدم رعایت کیفیت خدمات مراتب را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مناطق هفتگانه گزارش نمایند.