ترفندهای جدید هرزنامه‌نویسان - اینترنت - اخبار

ترفندهای جدید هرزنامه‌نویسان

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۸۷/۱/۲۷ ۴:۵۴:۳۰ (945 بار خوانده شده)
هرزنامه‌نویسان در تلاش برای عبور از مرز فیلترهای ضد هرزنامه به طور روز افزون به محتواهای معتبر و وب‌سایت‌ها اتکا می‌کنند تا پیام‌های خود را پنهان سازند.



یک شرکت امنیتی در گزارشی اعلام کرد که هرزنامه‌نویسان از تصاویر موجود در سایت‌هایی مانند فلیکر برای اعتبار بخشیدن به پیام‌های خود استفاده می‌کنند و یا آن‌ها را در پیام‌های هرزنامه‌یی تزریق می‌کنند که این پیام‌ها معتبر به نظر برسند.

بر اساس این گزارش، محصولات ضد هرزنامه سعی می‌کنند شمار پیام‌های معتبری را که به عنوان هرزنامه مشخص می‌کنند به حداقل برسانند و هرزنامه‌نویسان به دنبال بهره‌برداری از این امر برای بخشیدن شکل معتبر به پیام هایشان هستند.

شرکت کام تاچ در یک مورد حمله‌ی هرزنامه‌یی بزرگی را در ماه ژانویه شناسایی کرد که طی آن 250 میلیون پیام هرزنامه‌یی انتشار یافته بودند زیرا پیام HTML همانند پیام خوشامدگویی هات میل به نظر می‌رسید.

حقه‌های دیگر هرزنامه‌نویسان شامل جاسازی هایپر لینک‌ها در وب‌سایت‌های معتبر است که کاربران را به یک سایت هرزنامه هدایت می‌کنند؛ این تکنیک‌ها برای انتشار نرم‌افزارهای مخرب نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بر اساس گزارش کام تاچ، در طول سه ماهه نخست سال 2008، بین 60 و 94 درصد از کل ترافیک ایمیل را هرزنامه‌ها تشکیل دادند و در طول این مدت روزانه به طور متوسط 355 هزار رایانه زامبی - رایانه‌های آلوده تحت کنترل هکرها - برای توزیع هرزنامه‌ها مورد استفاده قرار گرفتند.