با هدف جست‌وجوی سریع‌تر، موتور Ask ارتقاء داده می‌شود. - اینترنت - اخبار

با هدف جست‌وجوی سریع‌تر، موتور Ask ارتقاء داده می‌شود.

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۸۷/۷/۱۵ ۹:۱۸:۵۷ (720 بار خوانده شده)
موتور جست‌وجوی Ask.com در تلاش برای بالا بردن سهم خود در بازار تحت اختیار گوگل، برای تولید نتایج جست‌وجوی سریع‌تر و ارتباط بهتر در حال ارتقاء است.

(ایسنا)، جیم سافکا، مدیر اجرایی Ask، اظهار کرد که شرکتش با جست‌وجویی که ‌٣٠ درصد سریع‌تر از قبل است می‌تواند کاربران بیش‌تری به دست آورد. آزمایش‌های ابتدایی ‌١٦ درصد افزایش در سرعت بازگشت کاربران برای استفاده از صفحه‌ی جست‌وجوی جدید Ask را نشان داده‌اند.


به گفته‌ی مدیر اجرایی این شرکت، در صورت افزایش سرعت بازگشت کاربران به این سایت و جذب کاربران جدید، درآمد تبلیغاتی که از این راه به دست می‌آید نیز افزایش می‌یابد.


به اعتقاد Ask، این شرکت با سود جستن از مشکلات گریبانگیر رقبایی مانند یاهو و مایکروسافت که بیش‌تر در سال جاری سرگرم مذاکرات ادغام دو شرکت بودند می‌تواند سهم بازار خود را بالا ببرد؛ یاهو و مایکروسافت در بازار جست‌وجوی آمریکا به ترتیب شماره دو و سه هستند.


بیش‌تر درآمد Ask از طریق همکاری تبلیغات جست‌وجو با گوگل به دست می‌آید که تبلیغات مرتبط با تقاضای جست‌وجوی کاربر را در کنار لینک‌ها قرار می‌دهد.


یاهو نیز در ماه ژوئن توافق مشابهی با گوگل صورت داد اما این قرارداد به دلایل نگرانی‌های مربوط به انحصارطلبی مورد مخالفت برخی ناظران صنعتی قرار گرفته و توسط رگولاتورهای دولتی در حال بازبینی است.


طبق اعلام موسسه‌ی آمار و تحقیقات کام اسکار،‌ گوگل با داشتن بیش از ‌٦٣ درصد سهم در ماه اوت، بر بازار جست‌وجو در آمریکا حاکم است و یاهو با تنزل سهمش به ‌٦/١٩ درصد و مایکروسافت به ‌٣/٨ درصد پس از این شرکت قرار دارند؛ Ask.com با رشد اندک و رسیدن سهمش به ‌٨/٤ درصد در رتبه‌ی چهارم قرار دارد.