جنگ با سارقان نرم‌افزار - نرم افزار - اخبار

جنگ با سارقان نرم‌افزار

دسته : نرم افزار در تاريخ ۱۳۸۷/۱/۲۹ ۷:۳۵:۴۳ (964 بار خوانده شده)
میزان سرقت‌های نرم‌افزاری و استفاده غیرقانونی از نرم‌افزارها در پاکستان بسیار افزایش یافته و بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده از سوی خبرگزاری اسوشیتدپرس، این روند سالانه 40 میلیارد دلار به صنعت نرم‌افزاری این کشور خسارت وارد می‌کند.


شرقی و پاکستان محسوب می‌شود،‌ گفت: «بر اساس قوانین موجود تمامی شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی پاکستان موظفند روی کامپیوترهای خود نرم‌افزارهای با مجوز را نصب کنند که معمولا این اتفاق نمی‌افتد.»
به گفته وی، دولت پاکستان با آغاز طرح 45 روزه‌ای که از تاریخ 17 آوریل آغاز می‌شود، به کاهش سرقت‌های نرم‌افزاری در این کشور، آموزش و افزایش اطلاع‌رسانی عمومی برای استفاده صحیح از نرم‌افزارها کمک می‌کند.
در حالی که میزان خسارات ناشی از استفاده غیرقانونی از نرم‌افزارها در پاکستان طی سال 2003 تنها 16 میلیون دلار بود، این رقم در سال 2006 با 9 برابر افزایش به 143 میلیون دلار رسید. در این مدت چهار ساله میزان نصب نرم‌افزارهای غیرقانونی روی کامپیوترهای پاکستانی‌ها از 83 درصد به 86 درصد افزایش یافت.
"آلی هاراکه"(Aly Harakeh) سخنگوی این شرکت در ادامه صحبت‌های خود خاطر نشان کرد: «بر اساس آخرین آمارهای به دست آمده، از هر 10 کامپیوتر در پاکستان، 9 کامپیوتر از نرم‌افزارها به صورت غیرقانونی استفاده می‌کنند و باعث می‌شوند خسارات فراوانی به شرکت‌های محلی نرم‌افزاری وارد شود.»