فلش جدید ادوب محتوای اینترنتی را برروی تلویزیون پخش می‌کند . - نرم افزار - اخبار

فلش جدید ادوب محتوای اینترنتی را برروی تلویزیون پخش می‌کند .

دسته : نرم افزار در تاريخ ۱۳۸۸/۲/۱ ۸:۴۷:۳۹ (798 بار خوانده شده)
نسخه‌ای از فن‌آوری پخش مستمر مولتی مدیای فلش از سوی شرکت ادوب سیستمز به نمایش درآمد که به کاربران امکان می‌دهد برنامه‌های سرگرمی را مستقیما از اینترنت برروی تلویزیون مشاهده کنند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نسخه جدید فلش که پلت‌فرم ادوب فلش برای خانه دیجیتالی نام دارد، از سوی اپراتورهای کابلی و فراهم‌کنندگان محتوا مانند کام کست، گروه دیسنی اینتراکتیو مدیا و نت فلیکس مورد پشتیبانی قرار گرفته و دستگاه‌هایی که به این نرم‌افزار مجهز خواهند بود تا نیمه دوم سال 2009 روانه بازار می‌شوند.

نسخه جدید برنامه فلش وعده پخش ویدیوهای کیفیت بالا را داده و همچنین به مصرف‌کنندگان امکان می‌دهد به سرعت از مشاهده برنامه‌های تلویزیون به تماشای محتوای وب و یا برعکس بروند.

طبق اعلام ادوب، فلش جدید ارسال مستقیم محتوا از اینترنت به دستگاه‌های تلویزیون و مدیاپلیرهای بلوری را امکان پذیر می‌کند.

به گفته مسوولان ادوب، در حدود 80 درصد از کل محتوای ویدیویی آنلاین از طریق فلش پخش می‌شود و به جای تغییر ویدیو برای مشاهده در دستگاه‌های دیگر می‌توان با استفاده از تلویزیون‌ها و سخت‌افزارهای دیگر مجهز به فلش، این محتواها را مستقیما مشاهده کرد.

مایکروسافت نیز فن‌آوری پخش مستمر ویدیو و مولتی مدیایی به نام سیلورلایت دارد که با فلش رقابت می‌کند اما این شرکت تاکنون نتوانسته نسخه‌ای را منتشر کند که بتواند محتوا را از اینترنت در دستگاه تلویزیون پخش کند.