ساخت نرم‌افزار تشخیص چهره برای کنترل مصرف برق رایانه - نرم افزار - اخبار

ساخت نرم‌افزار تشخیص چهره برای کنترل مصرف برق رایانه

دسته : نرم افزار در تاريخ ۱۳۸۸/۴/۲۴ ۸:۵۸:۱۵ (963 بار خوانده شده)
نرم‌افزار تشخیص چهره جدیدی که با دور شدن کاربر از رایانه، مونیتور را خاموش می‌کند از سوی شرکت انگلیسی VeryPC عرضه شد.



(ایسنا)، این نرم‌افزار به نام PecoBOO با استفاده از وبکم مونیتور هر ثانیه تصویر می‌گیرد و درصورتی که تصویری در فریم خود مشاهده کند اقدامی نمی‌کند اما در صورتی که پس از 15 ثانیه کسی را نیابد مونیتور را به حالت اسلیپ می‌برد و پس از بازگشت شخص دوباره روشن می‌کند.

البته این نرم‌افزار بسته به ترجیح کاربر قابل تنظیم است و می‌تواند به گونه‌ای تنظیم شود که رایانه را قفل کند؛ طبق ادعای شرکت سازنده، صد درصد صحیح کار می‌کند.

مونتیورهای رایانه‌های رومیزی و ال سی دی لپ‌تاپ‌ها میزان قابل توجهی برق مصرف می‌کنند. می‌توان ویندوز را به گونه‌ای تنظیم کرد که پس از مدتی عدم فعالیت نمایشگر خاموش شود که چندان ایده‌آل نیست زیرا ممکن است زمانی که مایل نباشیم مونیتورمان خاموش شود.

همچنین می‌توان به هنگام ترک رایانه دکمه پاور مونیتور را خاموش کرد ولی این روش به کاربران لپ‌تاپ کمک نمی‌کند و برخی از مونیتورها نیز پس از خاموش شدن با تاخیر روشن می‌شوند.

از این رو استفاده از این نرم‌افزار که تاثیری بر کارآمدی رایانه ندارد و با وبکم‌های مختلف در رایانه‌های ویستا و اکس پی کار می‌کند روش ایده‌آلی برای صرفه‌جویی و مدیریت مصرف برق رایانه‌ها محسوب می‌شود.