SQL Server مایکروسافت بالاخره به‌روز شد - نرم افزار - اخبار

SQL Server مایکروسافت بالاخره به‌روز شد

دسته : نرم افزار در تاريخ ۱۳۸۹/۲/۱۴ ۶:۳۹:۱۶ (799 بار خوانده شده)
شرکت مایکروسافت پس از مدت‌ها انتظار نرم‌افزار سیستم مدیریت پایگاه‌های داده موسوم به SQL Server 2008 R2 را روانه بازار کرد.
این نرم‌افزار که نسخه به‌روز شده SQL Server 2008 محسوب می‌شود، دست‌کم برای دو سال در حال تکمیل بوده است. به همین خاطر نسخه‌ در حال توسعه این محصول در این دوره زمانی بیش از 300 هزار بار از اینترنت بارگذاری شد.

گفته "مارک لینتون"(Mark Linton) مدیر گروه پلتفورم ابزاری مایکروسافت، نسخه R2 از نرم‌افزار SQL Server 2008 این محصول را در زمینه‌های مختلف به‌روز کرده است. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این نرم‌افزار جدید به‌روزرسانی مقیاسی آن است. هر SQL Server 2008 به صورت مجزا می‌تواند روی بیش از 256 پردازنده منطقی نصب شود. پیش از این نرم‌افزار یاد شده قابلیت اجرا روی 64 پردازنده منطقی را داشت.


این نرم‌افزار همچنین می‌تواند با دو ترابایت حافظه فعالیت خود را انجام دهد و بر این اساس فضای بیشتری در اختیار سازمان‌ها قرار می‌گیرد.
این نرم‌افزار همچنین برای سازگاری بیشتر با فضای مجازی Hyper-V مایکروسافت به‌روز شده است. به عنوان مثال، نرم‌افزار در هنگام فعالیت می‌تواند به صورت مجازی از یک سرور به سرور دیگر منتقل شود.


علاوه بر موارد یاد شده، قابلیت‌های اجرایی این نرم‌افزار نیز به‌روز شده است. در این نرم‌افزار قابلیت جدیدی با نام Utility Control Point به کار رفته است که مدیران پایگاه‌های داده را قادر می‌سازد تا سیاست‌های سازمان خود را از طریق یک دستگاه واحد در فضای SQL Server آسان‌تر اجرا کنند.

منبع: همکاران سیستم