افزایش 500 درصدی تخلفات نرم افزاری در سال 2007 - نرم افزار - اخبار

افزایش 500 درصدی تخلفات نرم افزاری در سال 2007

دسته : نرم افزار در تاريخ ۱۳۸۷/۲/۲۹ ۴:۴۲:۵۳ (915 بار خوانده شده)
در حالی که میزان استفاده غیرقانونی از نرم‌افزارها در هند طی سال 2006 بیش از 71 درصد بود، این رقم برای سال گذشته به 69 درصد رسیده است.
بر اساس آخرین آمارهای رسمی اعلام شده از سوی دولت هند، این کشور به دنبال استفاده‌های غیرقانونی از نرم‌افزارها طی سال گذشته متحمل 2 میلیارد دلار(8500 کرور روپیه) خسارت شده که این رقم در سال 2006 حدود 28/1 میلیارد دلار بوده است.


این طور که گفته می‌شود، ارزش استفاده غیرقانونی از نرم‌افزارها در کل جهان طی سال گذشته با افزایش 500 درصدی، از 8 میلیارد دلار به 48 میلیارد دلار رسیده است.
این نتایج بر اساس پنجمین بررسی سالیانه مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی Business Software Alliance منتشر شده است و نشان می‌دهد که بر خلاف تلاش شرکت‌های نرم‌افزاری و مراکز امنیتی، میزان استفاده از نرم‌افزارها به صورت غیرقانونی روند صعودی طی می‌کند.
در این گزارش آمده است، میزان تخلفات نرم‌افزاری طی سال گذشته از 108 کشور به 67 کشور کاهش یافته و تنها در هشت کشور رشد صعودی داشته است.
در این میان، کل تخلفات نرم‌افزاری در سال گذشته نسبت به سال 2006 با افزایش هشت درصدی به 38 درصد رسیده است که کارشناسان، رشد بی‌رویه این روند در برخی کشورها را عامل اصلی می‌دانند.
اقدامات دولتی صورت گرفته در این زمینه نیز طی سال گذشته بسیار موثر بوده است و در برخی کشورها نظیر روسیه، میزان استفاده غیرقانونی از نرم‌افزارها 7 درصد کاهش یافته است.
کشور هند که از بزرگان صنعت فناوری ارتباطات و اطلاعات در آسیا محسوب می‌شود، طی سال گذشته نتوانسته است جلوی این روند را بگیرند.