نرم‌افزارهای تجاری، فقط برای هدر دادن وقت - نرم افزار - اخبار

نرم‌افزارهای تجاری، فقط برای هدر دادن وقت

دسته : نرم افزار در تاريخ ۱۳۸۷/۳/۱ ۴:۳۴:۳۹ (920 بار خوانده شده)
نتایج یک بررسی بین‌المللی نشان داد، آن‌ دسته از نرم‌افزارهای تجاری و بازرگانی که به صورت مناسب طراحی نشده‌اند و کارایی چندانی ندارند، بین 94 درصد کاربران جهان بزرگترین عامل اتلاف وقت محسوب می‌شوند.


این مطالعات که روی بیش از 1000 کاربر تجاری اروپایی و آمریکایی انجام شد، نشان داد که صرف زمان برای آموزش کارمندان و به‌کارگیری نرم‌افزارهای جدید در یک سازمان بزرگترین عامل در هدر رفتن وقت است.
در این مطالعات رابطه بین مشکلات استفاده از یک نرم‌افزار و میزان استفاده کاربران از آن نرم‌افزار مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت مشخص شد که کاربران سازمانی تمایل چندانی به استفاده از نسل جدید نرم‌افزارها ندارند.
در بریتانیا حدود 40 درصد شرکت‌کنندگان در این بررسی اعلام کردند که استفاده از ابزارها و نرم‌افزارهای مبتنی بر وب برای آن‌ها بسیار راحت بوده است. در مقابل، تنها 17 درصد شرکت‌کنندگان اعلام کرده‌اند که توانسته‌اند با ابزارها و نرم‌افزارهای تجاری و بازرگانی کار کنند.
شرکت IFS که از تولیدکنندگان نرم‌افزارهای سازمانی و تجاری محسوب می‌شود و در این تحقیق حضور داشته،‌ بر این باور است که تولیدکنندگان نرم‌افزار باید معیارهای به کار برده شده در نرم‌افزارهای اینترنتی را با نرم‌افزارهای سازمانی و تجاری ادغام کنند.