فلش روي آندروئيد چهار! - نرم افزار - اخبار

فلش روي آندروئيد چهار!

دسته : نرم افزار در تاريخ ۱۳۹۰/۹/۶ ۱۱:۰۸:۵۸ (856 بار خوانده شده)
چندی پيش در خبرها اعلام شد که شرکت ادوبی توسعه فلش روی پلتفرم‌های مختلف را متوقف کرده و بر فناوری مستقل از مرورگر خود با نام‌ Adobe AIR به همراه HTML5 تمرکز خواهد کرد.

برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

خبر اختصاصي سايت - چندی پيش در خبرها اعلام شد که شرکت ادوبی توسعه فلش روی پلتفرم‌های مختلف را متوقف کرده و بر فناوری مستقل از مرورگر خود با نام‌ Adobe AIR به همراه HTML5 تمرکز خواهد کرد. ولی همان‌گونه که در آن خبر نيز ذکر شد، اين شرکت پشتيبانی خود از فلش را روی آندروئيد و پلی‌بوک RIM برای مدتی ادامه خواهد داد.
در همين راستا ادوبی اعلام کرده‌است که تا پيش از پايان سال جاری ميلادی نسخه ديگری از فلش‌پلير را برای سيستم‌عامل جديد آندروئيد 4.0 ملقب به بستنی حصيری (Ice Cream Sandwich) منتشر خواهد کرد. باتوجه به اينکه گوشی Galaxy Nexus سامسونگ نخستين دستگاهی‌ است که نسخه جديد آندروئيد را روی خود دارد، در نتيجه کاربران اين گوشی خواهند توانست جزو نخستين افرادي باشند که اين نرم‌افزار را دانلود و از آن استفاده می‌کنند. گوشی مذکور هم‌اکنون در انگلستان به‌فروش می‌رسد و در هفت دسامبر در کانادا عرضه خواهد شد.
گفتنی است طبق اظهارات ادوبی به نقل از اينفوورلد، کنارگذاردن فلش‌پلير با هدف تمرکز بر HTML5 انجام می‌‌شود. HTML5 يکی از بزرگ‌ترين جايگزين‌های فلش محسوب می‌شود و يکی از علت‌هایی‌ که اپل به جای فلش از آن روی دستگاه‌های خود پشتيبانی می‌کند، اين است که موقع اجرا، فشار کمتری را به باتری وارد می‌آورد.

علي حسيني منبع: Infoworld