آفيس2013 شروعي دوباره - نرم افزار - اخبار

آفيس2013 شروعي دوباره

دسته : نرم افزار در تاريخ ۱۳۹۱/۵/۹ ۳:۵۹:۱۶ (916 بار خوانده شده)
ژانویه 2012، مایکروسافت پیش نمایشی از آفیس 15 (اسم رمز نسل جدید محصولات و سرویس‌های آفیس مایکروسافت) را با هدف آزموده شدن ارائه كرد و قول داد نسخه عمومی آن تابستان امسال ارائه شود. برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.



این نخستین بار است که شرکت مایکروسافت سرویس ابری، سرور و آفیس را برای رایانه‌های رومیزی و گوشي‌هاي تلفن همراه به‌روزرسانی می‌کند البته ارائه جزئیات درباره این نسخه جدید آفیس تا چند روز پيش مخفی باقی مانده بود؛ هر چند با پیش‌نمایش فنی آفیس معلوم شد مترو ـ زبان طراحی که هم برای ویندوز 8 و هم برای ویندوز فون استفاده می‌شود ـ در زمینه طراحی نرم‌افزارها توانسته انتظارات را برآورده كند.

همچنین باید اشاره کرد شرکت ردموند از نسخه جدید آفیس برای ویندوز RT ـ نسخه‌ای از ویندوز 8 که برای دستگاه‌ها بر پایه پردازنده ARM طراحی شده است ـ تبلت‌ها استفاده خواهد کرد.

سرانجام در 16 جولای (26 تیر) جزئیات بیشتری راجع به آفیس 2013 با معرفی رسمی آن ارائه شد.

در سخنرانی افتتاحیه، مدیر عامل مایکروسافت، استیو بالمر تصریح کرد آفیس جدید بلندپروازانه‌ترین آفیسی است که تاکنون منتشر شده است.

تمرکز این مجموعه ابتدا روی ارائه خدمات بهتر و همتراز با آن در نوآوری آفیس بود و پس از آن، بیشتر تلاش‌ها برای ایجاد یک هماهنگی کامل بین آفیس 2013 و ویندوز8 (به عنوان مثال قابلیت لمسی بودن و inking ) جهت استفاده بهتر از آن بود؛ از جمله بالابردن قابلیت به اشتراک‌گذاری و همکاری، خدمات ابری و اجتماعی آن.

در عین حال نسخه جدید آفیس می‌تواند تجربه کاربردی ثابتی را به کاربران خود حتی با تغییر دستگاه و پلتفرم (استاندارد سخت‌افزاری یک سیستم رايانه‌اي که تعیین چه نوع از نرم‌افزار می تواند اجرا شود) ارائه كند.

به طور خلاصه، تیم آفیس (و مصرف‌کنندگان آزمایشی آن) برای تولید آفیس جدید نوآورانه کار کردند، چه در زمان طراحی، چه تصحیح ایرادات.

به صورت پیش‌فرض، آفیس 2013 سندهای شما را در cloud با استفاده از SkyDrive (یا SharePoint) ذخیره می‌کند.

به محض وارد شدن به سیستم (sign in)، شما نه تنها به سندهایتان دسترسی دارید، بلکه به تنظیمات‌، الگوها و حتی لغت‌نامه دلخواهتان دسترسی خواهید داشت.

به عبارت ساده‌تر، وقتي شما از دستگاهی به دستگاه دیگر حرکت می‌کنید، داده‌هایتان توسط شما به گردش درمی‌آید.

با هم به بررسی دقیق‌تر آفیس 2013 مي‌پردازیم.

برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.


PowerPoint


در نسخه نمایشیPowerPoint ، چند ویژگی برجسته وجود داشت.

اولین ویژگی تصویر جدیدی برای ارائه كننده مطالب قرار داده شده و هدف آن کمک به سخنرانان طی ارائه مطالبشان است.

این نرم‌افزار یک صحنه را به شما نشان می‌دهد که در سمت راست آن اسلاید بعدی‌تان، همراه نوشته‌ها و دیگر موارد کنترلی مانند زمان سنج (timer) قرار دارد.

البته در دستگاه‌های لمسی، شما می‌توانید اسلایدها را با استفاده از حرکات انگشت‌تان مدیریت کنید یا با دو ضربه روی قسمت خاصی از آن زوم کنید. همچنین شما می‌توانید از قلم تبلت به عنوان یک اشاره‌گر لیزری مجازی بهره ببريد.

Outlook



اکنون Outlook دارای Quick Actions tab (نوار اقدام سریع) در سمت راست برای توابع معمول (مانند delete و flag) است و شما می‌توانید وقتی ماوس‌تان روی ایمیل، تقویم، افراد و آیکون وظایف ـ که در پایین سمت چپ واقع است ـ قرار می‌گیرد بسرعت نظری به اطلاعات بیندازید.

بيشتر ما دوست داریم به اطلاعات نگاه سریع بیندازیم بدون آن‌که رشته افکارمان پاره شود یا مجبور شویم از برنامه‌ای که در حال کار با آن هستیم خارج شویم. یکی دیگر از ویژگی‌های فوق‌العاده این برنامه مدل جدید Office Developer (توسعه دهنده آفیس) است.

در حقیقت، توسعه دهندگان می‌توانند یک برنامه‌ سبک وب (با استفاده از HTML5 و جاوا اسکریپ) بسازند که هاست آنها در سیستم ابری (مانند Azure یا AWS ) است و کاربران می‌توانند با دانلود، آنها را در آفیس اپلیکیشن اجرا کنند.

Word




برای Word ، يك ویژگی که توجه ما را به خود جلب کرد Read mode (سبک مطالعه) آن است که با حذف واسط‌های کاربری اضافی و گیج‌کننده به شما در خواندن راحت‌تر مطالب کمک می‌کند.

سبک خواندن توانایی resize/reflow (گردش مجدد/تغییر اندازه) خودکار مضمون دارد تا آن را با اندازه صفحه‌نمایشگر دستگاهی که روی نمایش داده می‌شد، متناسب کند. با Live Layout (طرح‌بندی زنده)، شما می‌توانید اندازه یا موقعیت عناصر چند رسانه‌ای را براحتی تغییر دهید.

این برنامه‌ Word جدید می‌تواند فایل‌های PDF را باز کند و پاراگراف‌ها، فهرست‌ها، جدول‌ها و دیگر مندرجات PDF مانند مندرجات Word نمایش داده ‌شود. سندهای شما به صورت پیش‌فرض به طور آنلاین در SkyDrive یا SharePoint ذخیره می‌شود.


Exce



یکی از ویژگی‌های جدید اکسل Flash Fill است. به عبارت ساده‌تر، این سیستم نوع داده‌ای را که شما در سلول‌ها(cell) نیاز دارید، پیش‌بینی می‌کند.

ویژگی Quick Analysis Lens (ذره بین تجزیه وتحلیل سریع) داده‌ شما را بررسی و توصیه خود را درباره‌ نوع نمودار ارائه می‌كند.

اکسل 2013 براي شما امکان ساخت PivotTables را فقط با چند کلیک فراهم مي‌كند. همچنین اکسل 2013 می‌تواند بسیار بیشتر از گذشته به صورت بصری عوامل قالب‌بندی نمودار (مانند عنوان و طرح‌بندی ) را تغییر دهد تا زمانی که قبلا برای انجام این اصلاحات ثانویه صرف می‌شد اکنون برای انجام کارهای مهم‌تر مصرف شود.

همان‌طور که قبلا اشاره شد، به طور پیش فرض workbooks (دفتر کار) روی SkyDrive یا SharePoint ذخیره می‌شود و شما می‌توانید spreadsheet (صفحه گسترده) را به صفحه شبکه اجتماعی خود ارسال کنید (حتی می‌توانید قسمتی از صفحه را ارسال کنید). از طریق اتصال Lync چند قسمت می‌تواند به اشتراک گذاشته یا ویرایش شود.



OneNote برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.


یادداشت‌های شما با استفاده از OneNote به طور یکپارچه به دستگاه مورد نظر شما – ویندوز فون، ویندوز هفت یا هشت، iOS و اندروید انتقال می‌یابد.

علاوه بر اين شما می‌توانید یادداشت‌ها را در مرورگرتان از طريق Office Web Apps باز کنید.

نقاشی کردن، نوشتن، کلیک کردن یا سوآیپ کردن OneNote برای ویندوز 8 طراحی شده است.

یادداشت شما ذخیره می‌شود، قابلیت جستجو می‌یابد و با دیگر برنامه‌های OneNote در دستگاه‌های دیگر همگام‌سازی می‌شود.

شما می‌توانید از برنامه‌ گوشی روی ویندوز فون، iOS و اندروید استفاده کنید و اگر از مرورگر استفاده می‌کنید، فقط کافی است برنامه وب OneNote را باز کنید.

بــرنــــــامه OneNote با SkyDrive و SharePoint همگام است و امكان به‌روزرساني یادداشت‌تان روی همه دستگاه‌ها وجود دارد.

براحتی وارد سیستم شوید و یادداشت‌تان را ببینید یا ویرایش کنید، دیگر نیازی به فلش مموری یا ارسال ایمیل برای خودتان نیست. (جام جم - ضميمه كليك)
برچسب‌ها: نرم افزار   وب   آفیس 2013   هاست   سیستم ابری