فایرفاکس 42 جلوی انتشار آگهی‌افزارها را می‌گیرد - نرم افزار - اخبار

فایرفاکس 42 جلوی انتشار آگهی‌افزارها را می‌گیرد

دسته : نرم افزار در تاريخ ۱۳۹۴/۸/۱۷ ۶:۵۱:۰۶ (907 بار خوانده شده)
کاربران این امکان را در اختیار دارند تا در صورت تمایل قابلیت مذکور را فعال یا غیرفعال کنند.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

شرکت موزیلا اعلام کرد قابلیت Tracking Protection را به صورت پیش‌فرض در آخرین نسخه از مرورگر اینترنتی فایرفاکس ارائه کرده است تا رضایت هرچه بیشتر کاربران خود را جلب کند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، این قابلیت جدید از ماه آگوست توسط مرکز توسعه فایرفاکس و کانال‌های تکمیل نسخه بتای این محصول مورد ارزیابی قرار گرفت.

قابلیت Tracking Protection دسترسی به محتویات دامنه‌های اینترنتی که نام آنها در لیست ارائه شده از مرکز Disconnect ارائه شده است را غیرممکن می‌کند. این مرکز در زمینه شناسایی فعالیت اینترنتی کاربران شهرت جهانی دارد.

«نیک نگوین» مدیر تولید فایرفاکس روی وبلاگ رسمی موزیلا نوشت: «سرویس Private Browsing با قابلیت Tracking Protection مرورگر اینترنتی فایرفاکس برای سیستم‌های عامل ویندوز، مک، اندروید و لینوکس عرضه شده است تا به صورت پیش‌فرض محتوای اینترنتی از جمله آگهی‌های تبلیغاتی، سیستم ردیابی فعالیت کاربر و کلیدهای مخصوص شبکه‌های اجتماعی در صفحات وب را مسدود کند. این کلیدها معمولا فعالیت کاربر در فضای مجازی را شناسایی می‌کنند و مبتنی بر رفتارهای او آگهی‌های تبلیغاتی مرتبط را به انتشار می‌رسانند.»

از آنجایی که سیستم Tracking Protection می‌تواند مانع از اجرای برخی صفحات اینترنتی شود، کاربران این امکان را در اختیار دارند تا در صورت تمایل قابلیت مذکور را فعال یا غیرفعال کنند.

شرکت موزیلا روی سایت اینترنتی خود توضیح داد: «با توجه به اینکه حالت Private Browsing هیچ اطلاعاتی را در مورد نحوه فعالیت اینترنتی شما در خود نگه نمی‌دارد، زمانی که قابلیت Tracking Protection را برای یک سایت اینترنتی غیرفعال می‌کنید، به صورت اختصاصی در بخش مورد نظر عمل می‌کند. زمانی که یک عملیات جدید مبتنی بر Private Browsing را آغاز می‌کنید، سیستم Tracking Protection به صورت خودکار فعالیت خود را برای همه سایت‌ها آغاز می‌کند.»

[img align=left width=300]http://itna.ir/images/docs/000039/039104/images/firefox%2042%20(1).jpg[/img]