۷ ویژگی آی.او.اس ۱۰؛ رابط کاربری آسان‌تر - نرم افزار - اخبار

۷ ویژگی آی.او.اس ۱۰؛ رابط کاربری آسان‌تر

دسته : نرم افزار در تاريخ ۱۳۹۵/۸/۹ ۶:۵۵:۴۸ (843 بار خوانده شده)
نسخه جدید سیستم عامل محبوب IOS ویژگی‌های منحصر به‌فردی دارد که خواندن این مقاله به کاربران آیفون کمک شایانی می‌کند.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

آخرین ورژن از سیستم‌عامل اپل دارای ویژگی‌های زیادی است که باعث می شود رابط کاربری و سرعت عملکرد آیفون افزایش یابد.

مفاهیم: سیستم عامل iOS چیست؟

۱. بهبود عملکرد تاچ کنترل(touch controls)
امروزه دیگر بسیاری از گوشی‌های هوشمند فقط دارای یک دکمه هستند که آن هم به لطف تکنولوژی به صورت سه بعدی طراحی شده است. با این روندی که گوشی‌های هوشمند در پیش گرفته‌اند، مشخص است که سازنده‌ها سعی بر این دارند تا همه کاربران فقط از صفحه نمایشگر لمسی بهره‌مند شوند.

حال در آخرین سیستم‌عامل اپل استفاده از صفحه نمایش لمسی بسیار راحت‌تر شده به صورتی که کاربر می‌توان تمامی کارهای خود را با حداقل اشاره به اتمام برساند.

۲. نقشه هوشمندتر
در ios 10 نقشه اپل دقیق‌تر شده به صورتی که زمانی که کاربر در حال رانندگی باشد نقشه اپل برای مشخص می‌کند که کاربر در حال رانندگی و مکان کنونی او کجا می‌باشد. به لطف ان ویژگی جدید دیگر کسی نمی‌تواند در بین راه گم شود.

اپل | آینده آیفون چیست؟
در این نقشه شما می‌توانید مشخص کنید که هر وقت نزدیک به محل مورد شدید یا هر وقت از مسیر خود دور شدید نقشه هشدار بدهد.

۳. سیستم اطلاع‌رسانی هنگام زنگ خوردن آیفون
هنگامی که کسی به آیفون شما زنگ می‌زند، در این نسخه از سیستم‌عامل اپل سیری می‌تواند به شما بگوید که چه کسی با شما تماس داشته است. برای اینکه این ویژگی را فعال کنید کافی است به مسیر Settings > Phone > Announce Calls مراجعه کنید.

برای اینکه امنیت را بالا ببرید، می توانید گزینه‌ای را فعال کنید که فقط در زمانی که گوشی متصل به اینترنت باشد سیری فعال شود. بعضی وقتا شما گوشی خود را به حالت do not disturb در می‌آوری تا کسی به شما زنگ نزند، اما ios ۱۰ این اجازه را به شما می‌دهد تا با انجام دادن تنظیمات بتوانید اجازه به افراد خاصی بدهید در در هر شرایطی بتوانند با شما در تماس باشند.

۴. پیدا کردن افراد در photo app
به قسمت تصاویر در آیفون بروید و شما شاهد دو فولدر با نام‌های people و places خواهید بود. در این فولدرها نام افرادای که تصاویر را گرفته‌اند به همراه محل گرفته شده عکس را به شما نشان می‌دهد.

۵. ویژگی‌های جدید سیری
در ios 10 ویژگی‌های جدید به سیری اضافه شده که یکی از آن‌ها گرفتن سلفی است، اما این همه ویژگی‌های سیری نیست، سیسستم اطلاع رسان پیشرفته اپل به تازگی می‌تواند با اپلیکیشن‌های به اصطلاح third-party مانند واتس‌آپ کار کند. برای استفاده از این قابلیت کافی است مسیر Settings > Siri > App Support and enable WhatsApp طی کنید.

۶. افرایش قابلیت‌های i Message
سیستم ارسال پیام اپل هم دستش کوتاه نماند و ویژگی‌های جدید به آن اضافه شد. یکی از قابلیت‌های جدی اضافه شده به این سیستم، طراحی یک shortcut است که به طور مستقیم به پوشه‌های عکس کاربر متصل می‌باشد و کاربر به راحتی دیگر می‌توان عکس یا ویدیوهای خود را ارسال کند.

اگر گزینه ارسال پیام را رو به پایین در i Message نگهدارید، پیام‌ها و استیکرهای جدید را می‌بینید یعنی اینکه اگر شما برای کسی بخواهید تبریک تولد بفرستید، با استفاده از آن قابلیت می‌توانید یک کارت پستال اختصاصی زیبا ارسال کنید. همچنین وجود قلم مخفی باعث می‌شود که اگر شما برای کسی پیامی ارسال کنید تا مخاطب شما روی متن با انگشتانش فشار ندهد متن خوانده نشود.

۷. طراحی دوباره سیستم اطلاع رسانی
در آیفون 6s و مدل‌های بالاتر ویژگی جدیدی که به سیستم اطلاع رسانی اضافه شده این است که در سریع‌ترین حالت ممکن فقط کاربر گوشی خود را بدست بگیرد به صورت خودکار صفحه نمایش روشن می‌شود و آخرین وضعیت اطلاع رسانی برای کاربر قابل دیدن می‌شود.

همچنین کاربر می‌تواند بدون اینکه قفل گوشی خود را باز کند جواب تمام پیامک‌های آمده را بدهد.
برچسب‌ها: اپل   آیفون   عکس   واتس آپ   استیکر   سلفی