گیگابایت همه جا را سبز کرد - نرم افزار - اخبار

گیگابایت همه جا را سبز کرد

دسته : نرم افزار در تاريخ ۱۳۸۷/۴/۱۹ ۵:۳۹:۰۵ (768 بار خوانده شده)
ایتنا - مسیری سبز به سوی آینده‌ای سبزتر عنوان سمیناری است که چندی پیش توسط گروه شرکت‌های آواژنگ در مجموعه فرهنگسرای نیاوران برگزار گردید.


معرفی فناوری بهینه‌ساز مصرف انرژی(نسخه پیشرفته) گیگابایت، و رونمایی از محصولات جدید این شرکت مبتنی بر چیپست P45 شرکت اینتل، از محورهای برگزاری این همایش بودند.

در این مراسم که با صحبت‌های بهزاد فرخی و سامان حیدری از اداره بازاریابی و روابط‌عمومی گروه شرکت‌های آواژنگ آغاز شد، حضور بعضی از مقامات دولتی و NGOهای فعال در زمینه محیط زیست هم در نوع خود جالب بود.
معرفی فناوری بهینه‌ساز مصرف انرژی(نسخه پیشرفته) و رهبری گیگابایت در تولید محصولات سبز اولین قدم همایش بود. آنچه در این مورد مطرح شد بهینه مصرف کردن انرژی یکی از قابلیت‌های مادربردهای مبتنی بر فناوری DES است.
داشتن طبیعت و جهانی سبزتر و صرفه‌جویی در هزینه‌های مالی ناشی از مصرف برق بالا از پیامدهای این فناوری هستند.

در طول همایش به کمک دو عدد رایانه P45 گیگابایت، کارکرد و تاثیر این فناوری به صورت ملموس برای حضار به نمایش گذاشته شد. در ادامه فناوری‌های جدید بکار رفته در سری مادربردهای P45 گیگابایت به تفصیل معرفی شد.
Ultra TPM فن‌آوری جالبی است که برای اولین بار به صورت انحصاری در مادربردهای گیگابایت ظاهر خواهد شد. این فناوری یک قفل سخت‌افزاری، نرم‌افزاری است جهت بالا بردن امنیت و تعریف سطوح دسترسی مختلف برای فایل‌ها و پارتیشن‌های هارددیسک که به زودی و با خرید مادربردهای جدید گیگابایت از آن بهره خواهید برد.

همایش با معرفی کامل محصولات جدید گیگابایت توسط آقای توحیدی، سرپرست محصول شرکت آواژنگ ادامه پیدا کرد.
بیتا طهماسبی، مدیرعامل شرکت خدمات آواژنگ، ضمن معرفی نهاد Climate saver به توضیحات جالبی در مورد اقدامات گروه آواژنگ در زمینه بهینه مصرف کردن و صرفه‌جویی در مصرف انرژی و منابع پرداخت.
الکترونیکی کردن سیستم پیگیری قطعه برای مراجعین قسمت خدمات پس از فروش، الکترونیکی کردن فرم‌ها و نامه‌های داخل سازمانی، نهادینه کردن فرهنگ استفاده صحیح از انرژی برق و همکاری با سازمان‌های دولتی برای طرح بازیافت زباله از جمله اقدامات آواژنگ برای پیمودن مسیر سبز است.

زندیان و لویان از بخش خدمات آواژنگ به توضیح کامل شرایط گارانتی آواژنگ و مشکلات و راه‌کارهای مختلف پرداختند.
در انتهای همایش نیز علیرضا طلایی از سازمان حفاظت محیط زیست و دفتر طرح ملی تغییر آب و هوا که به عنوان میهمان در همایش حضور داشتند به برشمردن راه‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی پرداختند.

DES و فناوری بهینه‌ساز پویای مصرف انرژی گیگابایت بهانه‌ای خوب برای یک روز و یک همایش سبز بود.
از محیط سبز و زیبای فرهنگسرای نیاوران تا هدایا و پذیرایی، همه چیز رنگ سبز به خود داشت.

یک نمایشگاه از آخرین محصولات عرضه شده توسط گروه شرکت‌های آواژنگ و یک مسابقه ماجرایی بسیار جالب، از قسمت‌های جانبی همایش بود. موضوع این مسابقه که گنج سبز گیگابایت نام داشت، پیدا کردن چهار عدد برگ در چهار نقطه از محیط فرهنگسرای نیاوران بود که تشکیل دهنده یک جمله با پیامی سبز بودند.
شرکت کنندگان به کمک نقشه‌ای که به شکل یک نقشه گنج طراحی و در اختیار آنها قرار داده شده بود و دقت در نکته‌های پنهان آن باید به جای این چهار برگ پی برده و با ساخت یک جمله به کمک آنها، شانس خود را برای برنده شدن امتحان می‌کردند.
نتایج مسابقه به زودی بر روی وب سایت آواژنگ قابل دسترسی خواد بود.