نرم افزار اوقات شرعی گوشی همراه تولید شد . - نرم افزار - اخبار

نرم افزار اوقات شرعی گوشی همراه تولید شد .

دسته : نرم افزار در تاريخ ۱۳۸۷/۴/۲۰ ۴:۴۴:۲۶ (783 بار خوانده شده)
سازمان حج و زیارت در اطلاعیه ای اعلام کرد که یک جوان ایرانی با تلاش‌های علمی خود توانست نرم‌افزار اوقات شرعی ویژه شیعیان تولید کند که در گوشی‌های تلفن همراه نصب می‌شود.



گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، از جمله امکانات این نرم‌افزار، تفکیک تنظیم تاریخ و انتخاب شهر، نمایش مدت زمان باقیمانده تا نخستین وقت اذان برای طلوع خورشید است.

اردشیر ضرغامی، مدیر تولید نرم‌افزار اوقات شرعی، گفت: برنامه محاسبه اوقات شرعی شهرهای ایران با امکان پخش اذان با صدای مرحوم رحیم مؤذن زاده اردبیلی تولید شده است.
وی با بیان اینکه "تولید این نرم افزار را از دو سال پیش آغاز شده است"، گفت: با تلاش های علمی خود، توانستیم با بررسی های لازم، این نرم افزار را تولید و به بازار عرضه کنیم.

مدیر تولید نرم‌افزار اوقات شرعی گفت: امکان پخش هشدار قبل از اذان صبح که یکی از کاربردهای آن بیدار شدن برای سحر در ماه مبارک رمضان است، زدن آلارم کوچک و انجام لرزاننده یا ویبراتور، قبل از هشدار یا اذان و نمایش نیمه شب شرعی براساس فتوای حضرت آیت الله خامنه ای؛ از دیگر برنامه ها و قابلیت های این نرم افزار است.

وی با اشاره به اینکه دریافت این نرم افزار رایگان است، گفت: این برنامه با فرمت "جاوا" عرضه شده و به راحتی روی بیشتر گوشی های موجود فعال می شود.

ضرغامی یاد آور شد: با توجه به فرار رسیدن ماه مبارک رمضان، بسیاری از دوستان مسلمان خارج از کشور خواستار برنامه کاملی جهت شناسایی اوقات شرعی محل زندگی خود و تنظیم آن جهت انجام اعمال شرعی شده اند، که به همین دلیل این نرم افزار به زبان عربی به زودی تولید و در اختیار علاقه مندان در کشورهای عربی قرار خواهد گرفت.