پروژه جدید P2P Next آماده بهره برداری - نرم افزار - اخبار

پروژه جدید P2P Next آماده بهره برداری

دسته : نرم افزار در تاريخ ۱۳۸۷/۵/۲ ۵:۵۸:۰۱ (906 بار خوانده شده)
همکاران سیستم-وژه P2P Next، یک نسخه آزمایشی بتا از نرم‌افزاری که می‌تواند تصاویر ویدئویی را از طریق یک شبکه به اشتراک‌گذاری فایلfile-sharing network)) اجرا کند، تولید کرده است.


اتحادیه اروپا 19 میلیون یورو برای این پروژه اختصاص داده است و امیداوار است نرم‌افزاری را که این تیم تولید می‌کند مورد پسند گوینده‌های تلویزیون در سطح اروپا باشد.
تیم پروژه P2P Next برای اینکه این تکنولوژی به خوبی اجرایی شود، به دنبال جلب مشارکت هزاران نفر است.
بسیاری از گویندگان تلویزیون، همچون BBC با iPlayer‌شان، پیش از این از شبکه‌ای استفاده می‌کردند که به بینندگان اجازه می‌داد، برنامه‌هایی را که موفق به مشاهده آن نشده‌اند را دوباره ببینند. بسیاری از این سیستم‌ها از یک سِرور مرکزی برای اجرای برنامه‌ها جهت استفاده کسانی که می‌خواهند آن‌ها را تماشا کنند، استفاده می‌کنند.
ناگفته نماند بسیاری بر این باورند، هنگامی که مستمعین بطور انبوه مبادرت به استفاده از برنامه‌ها به صورت آنلاین کنند، برنامه‌های تلویزیونی که از طریق شبکه اجرا می‌شود، غیرقابل تحمل خواهد بود.
در همین رابطه، پیشنهادی برای طراحی سیستمی که بتواند مستمعین انبوه را پشتیبانی کند ارائه شده است. برای این منظور SwarmPlayerهایی بطور وسیع طراحی شده‌اند که از تکنولوژی متداول Bit Torrent Bit Torrent peer-to-peer)) استفاده می کند.
در چنین سیستمی، هنگامی که گروهی در حال تماشای یک فایل ویدئویی هستند، داده‌ها توسط گروه مشابه دیگری که می‌خواهند همین برنامه‌ها را ببینند در حال بارگذاری است.
SwarmPlayer به کاربر این اجازه را می‌دهد که برنامه‌های تلویزیونی را برای مشاهده‌های بعدی بارگذاری نماید؛ همچنین به وی اجازه می‌دهد تصاویر را در همان لحظه بارگذاری تماشا کند؛ حتی از این هم بالاتر و آن اینکه کاربر می‌تواند همزمان با پخش زنده، چنین کاری را انجام دهد.
پروژه P2P Next اکنون خواهان نصب این برنامه توسط هزاران نفر است تا ببیند که چطور این نرم افزار توسط انبوهی از مستمعین مورد استفاده قرار می‌گیرد و این که آیا کیفیت تصویر نیز با افزایش تعداد کاربران همچنان قابل قبول خواهد بود.
نسخه های "ویندوز" و "لینوکس" این نرم‌افزار آماده استفاده بوده و همراه با نسخه مخصوص سیستم عامل Mac برای کامپیوترهای اَپل، بزودی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.
افرادی که خواهان استفاده از این تکنولوژی هستند باید ارتباط شبکه‌ای با پهنای باند حداقل 600 Kbps داشته باشند. کسانی که این نرم‌افزار را بارگذاری و نصب می‌کنند نیز قادر خواهند بود چگونگی اجرای زنده این جریان و یک پخش از پیش ضبط شده را مشاهده نمایند.
و آخر اینکه، پروژه P2P Next، برای مدت چهار سال برنامه‌ریزی شده و SwarmPlayer نیز به نظر می‌رسد نخستین پیش‌نمونه باشد.