نرم افزاری برای تقویت حافظه طراحی شد. - نرم افزار - اخبار

نرم افزاری برای تقویت حافظه طراحی شد.

دسته : نرم افزار در تاريخ ۱۳۸۷/۵/۱۲ ۴:۲۲:۴۰ (769 بار خوانده شده)
این نرم افزار می تواند رویدادهای مرتبط با هم را که در حافظه گوشی ذخیره شده اند، درک و از این طریق برنامه ریزی روزانه امور برای کاربر را ساده تر کند.


پژوهشگران شرکت IBM موفق به طراحی نرم افزاری شده اند که می تواند حافظه انسان را تقویت کرده و کارآیی آن را افزایش دهد.
این نرم افزار موسوم به Pensieve برای تلفن های همراه و گوشی های هوشمند طراحی شده و نحوه کار آن بدین صورت است که ابتدا اطلاعات جمع آوری شده از نحوه استفاده مالک گوشی از تلفن همراهش و نیز داده های مختلف موجود در آن را جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کند و سپس از این اطلاعات برای کمک به حافظه فرد استفاده می کند. به عنوان مثال کاربر از این طریق می تواند راحت تر چهره افرادی که شماره هایشان را در گوشی خود ذخیره کرده یا محتوای مکالمه خود با آنان را به خاطر آورد.
یکی از محققان IBM در این مورد می گوید: استفاده از این نرم افزار مانند استفاده از یک دستیار شخصی برای حافظه است. به جای آنکه به خانه بروید و با جستجو در اینترنت یا وسایل شخصیتان اطلاعات مورد نظر را جمع آوری کنید می توانید از این طریق اطلاعاتی که ممکن است فراموش کرده باشید را بازیابی کنید.
به گفته وی این نرم افزار می تواند رویدادهای مرتبط با هم را که در حافظه گوشی ذخیره شده اند، درک کند و از این طریق برنامه ریزی روزانه امور برای کاربر را ساده تر کند. ازاین طریق راحت تر می توان قرارهای ملاقات را تنظیم کرد یا برای مسافرت برنامه ریزی نمود.