نرم‌افزار جدید برای شبیه‌سازی حوادث طبیعی - نرم افزار - اخبار

نرم‌افزار جدید برای شبیه‌سازی حوادث طبیعی

دسته : نرم افزار در تاريخ ۱۳۸۷/۵/۲۲ ۵:۴۶:۰۳ (677 بار خوانده شده)
http://www.linuxinsider.com

گیرنده‌های تلویزیون با یک خبر فوری به مردم آمریکا هشدار دادند که توفان نریسا (Nerissa) حدود 10 ساعت دیگر مناطق ساحلی نورفولک را در هم می‌نوردد.



افرادی که در این شرایط در حال کار کردن با کامپیوتر بودند نیز در جریان جزئیات این توفان قرار گرفتند و اخبار ضد و نقیضی را دریافت کردند. این واقعه در عین حال خسارات جانی و مالی فراوانی را برای مردم داشت و نیروهای امدادگر نتوانستند به صورت مناسب، خدمات خود را در اختیار مردم بگذارند.

با توجه به اینکه حوادث طبیعی نظیر توفان‌ها به صورت مستمر و منظم اتفاق نمی‌افتد، آموزش کسانی که قصد امدادرسانی‌های اضطراری به مردم را دارند و همچنین تقویت مهارت‌های آن‌ها برای شرایط مختلف بسیار دشوار خواهد بود.

اما مرکز "لاکهد مارتین" (Lockheed Martin) موفق به ساخت سیستم نرم‌افزاری جدیدی شده‌ است که می‌تواند انواع فاجعه‌ها و بلایای طبیعی را، از آتش‌سوزی گرفته تا انفجارهای هسته‌ای شبیه‌سازی کند.

مرکز Lockheed Martin تاکنون چندین سیستم اداری مدیریت اضطراری را در اختیار مرکز نوآوری‌های این شرکت در ایالت سافولک (Suffolk) گذاشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به این نرم‌افزار جدید اشاره کرد که قادر است انواع مختلف بلایای طبیعی را شبیه‌سازی کند.

این نرم‌افزار در حالی معرفی شده است که مرکز Hampton Roads آمریکا خود را برای فصل توفان که از اواسط آگوست شروع می‌شود و تا پایان سپتامبر ادامه می‌یابد، آماده می‌کند.

سیستم‌ شبیه‌ساز این نرم‌افزار کل جهان را به صورت مجازی و با اطلاعات آماری دقیق و واقعی در اختیار دارد تا این اطلاعات بتواند در هنگام وقوع بلایای طبیعی در اختیار مراکز اورژانس، آتش‌نشانی، پلیس و ... قرار گیرد و بر این اساس، مراکز امدادرسان محلی بهتر بتوانند جان هموطنان خود را نجات دهند.

در این شبیه‌سازی میزان اثرگذاری توفان و تخریب سیستم‌های برق، ساختمان‌ها، آسیب‌دیدگی مردم و ... به طور کامل شبیه‌سازی می‌شوند.

در این شرایط مراکز اورژانس محلی و ایالتی در آمریکا آسان‌تر می‌توانند خود را برای کمک‌رسانی آماده کنند.

این نرم‌افزار اطلاعاتی را از اداره مرکزی سرشماری و آژانس فدرال مدیریت اضطراری آمریکا در خود جا داده است و شرکت Martin قصد خرید آن را دارد.