نرم‌افزار متن‌باز جدید برای ردیابی لپ‌تاپ‌های گم شده - نرم افزار - اخبار

نرم‌افزار متن‌باز جدید برای ردیابی لپ‌تاپ‌های گم شده

دسته : نرم افزار در تاريخ ۱۳۸۷/۶/۶ ۴:۲۲:۴۲ (615 بار خوانده شده)
درحال حاضر سرویس‌های فراوانی نظیر LoJackوجود دارد که از طریق آدرس‌های IP می‌توانند پس از استفاده از لپ‌تاپ سرقت شده، آن را پیدا کند. اما به گفته گروهی از دانشمندان علوم کامپیوتر در دانشگاه واشنگتن، هزینه‌‌ای که کاربر برای استفاده از این سرویس‌ها پرداخت می‌کند بسیار زیاد است و کاربر برای این منظور باید به شرکت‌های کوچک فعال در این زمینه اعتماد کند.

از این رو، دانشمندان دانشگاه واشنگتن روش جدیدی با نام Adeona(نام یکی از خدایان روم برای بازگشت ایمن همه‌چیز) ابداع کرده‌اند که می‌تواند در این زمینه به کاربران کمک کند.



تادایوشی کونو"(Tadayoshi Kohno) و "گابریل ماگانیس"(Gabriel Maganis) در همایش Gnomedex اعلام کردند، Adeona روشی ایمن را برای حفاظت از لپ‌تاپ‌ها در اختیار کاربران می‌گذارد و از نرم‌افزارهای شخصی تجاری و سرورهای متمرکز شرکت‌ها که این نرم‌افزارها روی آن نصب شده است، استفاده نمی‌کند.

به گفته این دو محقق، Adeona نخستین نرم‌افزار متن‌باز و رایگان در دنیا است که برای شناسایی لپ‌تاپ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند توسط کاربران و بدون نیاز به هرگونه واسطه‌ای، روی کامپیوترهای قابل‌حمل نصب شود.
این گروه در حال ساخت نسخه‌ای از این نرم‌افزار برای گوشی iPhone است که البته هنوز این نرم‌افزار برای استفاده عمومی آماده نشده است.

به گفته "تادایوشی کونو" که مدیریت پروژه Adeona را برعهده داشته است، خطری که در رابطه با سرویس‌های تجاری برای ردگیری یک لپ‌تاپ این است که هرگز نمی‌توانید مطمئن شوید که یک نفر در شرکت که از این نرم‌افزارها استفاده می‌کند، اطلاعات شخصی شما را در اختیار دیگران نگذارد و به اطلاعات شخصی شما که روی لپ‌تاپ‌تان ذخیره شده، دسترسی نداشته باشد.