نسخه جدید نرم‌افزار مجازی‌سازی Surgient برای مراکز IT - نرم افزار - اخبار

نسخه جدید نرم‌افزار مجازی‌سازی Surgient برای مراکز IT

دسته : نرم افزار در تاريخ ۱۳۸۷/۶/۱۶ ۴:۴۱:۲۹ (829 بار خوانده شده)
شرکت نرم‌افزاری Surgient با تغییر نام و به‌روز رسانی نرم‌افزار اتوماسیون آزمایشگاه مجازی خود در تلاش است به واحدهای فناوری اطلاعات در شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ کمک کند تا برای اجرای طرح‌های اینترنتی نظیر توسعه و آزمایش ابزارهای نرم‌افزاری، محیط‌های محاسباتی مجازی مخصوص به خود را راه‌اندازی کنند.


این سری نرم‌افزار محصولی را در خود جا داده است که سرویس‌های شخصی و ابزارهای مبتنی بر خط‌مشی‌های مشخص برای کمک به کارمندان در زمینه ایجاد زیرساخت‌های محاسباتی مجازی را شامل می‌شود تا افراد پس از خاتمه کار، به راحتی بتوانند این فضا را غیرفعال کنند. از دیگر شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند می‌توان به Skytap، VMlogix و VMware اشاره کرد. شرکت VMware که به عنوان بزرگترین تولیدکننده نرم‌افزارهای مجازی‌سازی در دنیا محسوب می‌شود، دو سال قبل رقیب اصلی Surgient یعنی شرکت Akimbi را خریداری کرد.

شرکت Surgient که دفتر مرکزی آن در ایالت تگزاس آمریکا واقع شده است، روز گذشته نرم‌افزار خود را موسوم به Virtual Automation Platform 6.0 تغییر نام داد و ضمن فراهم کردن امکان پشتیبانی از نرم‌افزار Hyper-V مایکروسافت در آن، ارتباط آن را با نرم‌افزار Active Directory خود بیشتر کرد.

شرکت Surgient در این اقدام رابط کاربری جدیدی برای نرم‌افزار یاد شده طراحی کرد و امکان استفاده از سرورهای فیزیکی را در کنار فضاهای مجازی با استفاده از ابزارهای Altiris شرکت سیمانتک فراهم نمود.

به گفته "ترسا لانویز" (Theresa Lanowitz) مدیر شرکت تحقیقاتی Voke که به صورت تخصصی در زمینه ابزارهای مدیریت چرخه زندگی فعالیت می‌کند، اتوماسیون آزمایشگاه مجازی "بهترین نرم‌افزار برای پاسخ‌گویی به نیاز کاربران" است. این نرم‌افزار می‌تواند با کاهش حجم کاری مراکز فناوری اطلاعات در شرکت‌ها، به آن‌ها امکان دهد تا تمرکزی بیشتری بر سیستم‌های تولید داشته باشند.

به گفته "تیم لوکاس" (Tim Lucas) مدیرعامل این شرکت، در حال حاضر نرم‌افزار Surgient علاوه بر این که توسط برنامه‌های مختلف تست می‌شود، توسط تیم‌های فروش این شرکت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد تا کارایی آن را به مشتریان نشان دهند و نیز در بخش منابع انسانی و آموزش این شرکت برای آموزش نرم‌افزار به کار گرفته شده است. شرکت Surgient هم‌اکنون 50 تا 60 مشتری بزرگ دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به SAP، Lloyds TSB و Kraft اشاره کرد.