کاربران ترندمیکرو به دردسر افتادند. - نرم افزار - اخبار

کاربران ترندمیکرو به دردسر افتادند.

دسته : نرم افزار در تاريخ ۱۳۸۷/۶/۲۰ ۵:۳۳:۲۴ (918 بار خوانده شده)
ترندمیکرو یکی از شرکت های مشهور تولید کننده نرم افزارهای امنیتی است.



بروز خطا در به روزرسانی ضدویروس ترندمیکرو، باعث شد بعضی از کاربران این نرم افزار امنیتی دچار مشکل شوند.

به روزرسانی شناسه فایل که صبح روز جمعه منتشر شد، فایل های Key Windows system را به اشتباه آلوده به تروجان دانسته و آنها را قرنطینه می کند. در واقع ایزوله شدن این فایل های مهم که از تشخیص نادرست (false positive) ناشی می شود، عملکرد رایانه ها مخدوش و متزلزل می گردد.

به گزارش The Register ترندمیکرو با ارائه یک وصله اصلاحی دیگر، این مشکل را برطرف کرده است.

کاربرانی که از محصولات Trend Micro Internet Security، Trend Micro Internet Security Pro و Trend Micro AntiVirus استفاده می کنند، شاهد این اشتباه سهوی بوده اند.

ترندمیکرو با صدور اطلاعیه ای ضمن تاکید بر اینکه تعداد کمی از مشتریان از این ماجرا متضرر شده اند، گفت که به روزرسانی اشتباه از آنجا نشات گرفته که ضدویروس یک سری فایل ها را به اشتباه بدافزار تلقی کرده و آنها را قرنطینه نموده است.

ترندمیکرو اعتراف کرده که این امر ممکن است به بی ثباتی در عملکرد رایانه ها بیانجامد.

گفتنی است تشخیص نادرست فایل ها و برچسب زدن به آنها به عنوان فایل های آلوده و مشکوک، پاشنه آشیل نرم افزارهای شکارچی ویروس تلقی می شود.

بد نیست بدانید ترندمیکرو یک شرکت بین المللی است که دفتر مرکزی آن در ژاپن واقع است. این شرکت تولیدکننده نرم افزارهای امنیتی از جمله ضدویروس است. Steve Chang تایوانی، بنیانگذار و مدیرعامل سابق ترندمیکرو، این شرکت را در سال 1988 در کالیفرنیا بنیان نهاد. وی در سال 2004 پست خود را به Eva Chen رئیس فعلی ترندمیکرو داد. یکی از بهترین اقدامات خانم Eva Chen توسعه محصول InterScan VirusWall بشمار می رود.

همکاران سیستم