خسارت‌های ناشی از تست‌های ضعیف نرم‌افزاری - نرم افزار - اخبار

خسارت‌های ناشی از تست‌های ضعیف نرم‌افزاری

دسته : نرم افزار در تاريخ ۱۳۸۷/۱/۲۷ ۴:۳۳:۳۳ (971 بار خوانده شده)
حدود 40 درصد از شرکت‌ها با هزینه‌های سنگین ناشی از عواقب تست‌های ضعیف نرم‌افزاری و یا حتی عدم انجام چنین تست‌هایی دست بگریبان هستند.



بررسی‌ها نشان می‌دهد 89 درصد از شرکت‌هایی که تمایل چندانی به اختصاص منابع لازم جهت تست نرم‌افزار از خود نشان ندادند در ادامه ناچار شدند هزینه سنگینی را به این خاطر متحمل گردند.
حدود 40 درصد از شرکت‌ها با هزینه‌های سنگین ناشی از عواقب تست‌های ضعیف نرم‌افزاری و یا حتی عدم انجام چنین تست‌هایی دست بگریبان هستند.
در ادامه این تحقیق آمده است 55 درصد از نرم‌افزارها حتی با گذشت دو سال از ارائه کماکان دارای مشکلات کوچک و بزرگ می‌باشند.
David Cotterell مدیرعامل شرکت SQS اظهار داشته که بسیاری از شرکت‌های نرم‌افزاری به اهمیت تست محصولات خود واقف شده و برخی از آنان تیم‌های مستقلی را از خارج از شرکت مأمور این وظیفه نموده‌اند.
وی در ادامه می‌افزاید: «در برخی از موارد شرکت‌ها از برنامه تعیین شده عقب افتاده و برای جبران این عقب افتادگی مراحل مربوط به تست نرم‌افزار را از پروژه حذف نموده و یا آن را محدود می‌نمایند.»
«اصولاً هزینه تست نرم‌افزار یک آیتم اجتناب ناپذیر است و از بابتی مانند ریختن بنزین درون باک خودرو می‌باشد. با اینکه این کار هزینه‌بر است اما کاری است که باید انجام شود.»
به گفته وی یکی دیگر از مواردی که هر روز بیشتر از روز پیش طرفدار پیدا می‌کند استفاده از ابزارهای تست خودکار نرم‌افزار است.
Cotterell می‌افزاید: «68 درصد از شرکت‌ها قویاً اعتقاد دارند که استفاده از ابزارهای تست خودکار ارتباط مستقیمی با بازگشت سرمایه دارد.»
این بررسی از میان 1200 شرکت بزرگ IT در سرتاسر اروپا، خاورمیانه و افریقا انجام شد.