خداحافظی با Office 2003 SP2 - نرم افزار - اخبار

خداحافظی با Office 2003 SP2

دسته : نرم افزار در تاريخ ۱۳۸۷/۷/۶ ۷:۰۳:۴۷ (904 بار خوانده شده)
شرکت مایکروسافت به کاربران هشدار داد که طی سه هفته به پشتیبانی خود از نرم‌افزار Office 2003 Service Pack 2 پایان خواهد داد.

شرکت مایکروسافت از کاربران خواست تا این مجموعه نرم‌افزاری را با سرویس‌پکی که در اوایل سال جاری میلادی وارد بازار شد، به‌روز کنند.

سیاست مایکروسافت بر این اصل استوار است که از هر سرویس‌پک برای مجموعه نرم‌افزاری Office به مدت 12 ماه پشتیبانی کند و پس از آن‌، نسخه دیگری از این برنامه را در اختیار کاربران بگذارد. شرکت مایکروسافت که بر اساس برنامه‌ داخلی خود، در دومین سه‌شنبه از هر ماه برنامه‌های امنیتی خود را به بازار عرضه می‌کند، نرم‌افزار Office 2003 SP3 را در سپتامبر 2007 وارد بازار کرد و دوره دوازده ماهه خود را برای نسخه این برنامه اندکی طولانی‌تر کرد.

یکی از کارمندان مایکروسافت با نام "دیوید"(David) در وبلاگ رسمی این شرکت نوشت: «تمامی وصله‌های امنیتی که در تاریخ 14 اکتبر و یا قبل از آن عرضه شده‌اند، از هر Service Packs 2 و 3 برای مجموعه نرم‌افزاریOffice پشتیبانی می‌کنند. آن دسته از برنامه‌های به‌روزرسان امنیتی مایکروسافت که پس از تاریخ 14 اکتبر عرضه شده‌اند، فقط از Service Pack 3 پشتیبانی می‌کنند».

شرکت مایکروسافت تنها طی دو ماه گذشته 14 حفره امنیتی را در نرم‌افزار Office 2003 SP2 وصله کرد.

نرم‌افزار Office 2003 SP3 در اوایل سال جاری میلادی به سوژه داغی برای مراکز خبری تبدیل شده بود. زیرا در این زمان مایکروسافت به دنبال مسدود کردن برخی فرمت‌ها که احتمال خطرات امنیتی را افزایش می‌دادند، از شرکت نرم‌افزار Corel که از رقبای آن محسوب می‌شود، عذرخواهی کرد.

نرم‌افزار Office 2003 SP3 بر اساس سیاست‌های امنیتی خاصی فعالیت می‌کند که طبق آن به صورت خودکار فرمت‌های قدیمی فایل‌ها را که بیشتر آن‌ها مربوط به فرمت‌های تولیدشده در شرکت مایکروسافت می‌شود، مسدود می‌کند. در این جریان، برخی فرمت‌های مربوط به دیگر شرکت‌های نرم‌افزاری نیز مسدود می‌شوند.

شرکت مایکروسافت از گفته خود در ژانویه گذشته مبنی بر "ناامن بودن برخی فرمت‌های قدیمی فایل‌ها" و همچنین "تصمیم بر مسدود کردن برخی فرمت‌ها برای ایجاد امنیت بیشتر در کامپیوترها" دفاع کرد.