نرم‌افزارهای جدید مایکروسافت برای Vista Ultimate - نرم افزار - اخبار

نرم‌افزارهای جدید مایکروسافت برای Vista Ultimate

دسته : نرم افزار در تاريخ ۱۳۸۷/۷/۸ ۶:۰۶:۳۵ (815 بار خوانده شده)
شرکت مایکروسافت طی هفته گذشته سه برنامه جدید را به صورت رایگان برای سیستم‌عامل Windows Vista Ultimate روی اینترنت عرضه کرد. این نخستین اقدام مایکروسافت برای به‌روز کردن برنامه Ultimate Extras در پنج ماه گذشته محسوب می‌شود.


این برنامه‌ها شامل یک بازی فکری با نام Tinkers، سیستم صوتی جدید مبتنی بر ویندوز برای بازی و اسکرین‌سیور(Screensaver) جدید با نام Dreamscape می‌شود.



این طور که اخبار منتشر شده نشان می‌دهد، کاربران در مقابل این اقدام مایکروسافت عکس‌العمل منفی نشان داده‌اند. یکی از کاربران که خود را با نام BChat معرفی کرده بود، به طور صریح در این باره اعلام کرد: «من این برنامه‌ها را بارگذاری کردم، نصب کردم، مشاهده کردم و در نهایت آن‌ها را از روی کامپیوتر خود پاک کردم». "جان بارنت"( John Barnett) یکی دیگر از کاربران نیز گفت: «بله؛ این اقدام مایکروسافت بسیار مایوس کننده و ناامید کننده است».


شرکت مایکروسافت برای نسخه Ultimate Extras سیستم‌عامل ویستا طی یک سال گذشته با مشکلات فراوانی مواجه بوده است. برای مثال، در ژوئن 2007 وبلاگ‌نویسان سرشناسی نظیر "لانگ زنگ"( Long Zheng) صاحب وبلاگ iStartedSomething، و "جاش فیلیپس"(Josh Phillips) نویسنده وبلاگ WindowsConnected از اقدام مایکروسافت برای عرضه برنامه‌های جدید برای سیستم‌عامل ویستا که در ماه ژانویه وارد بازار شده بود، انتقاد شدید کردند. در سپتامبر گذشته، یعنی زمانی که مایکروسافت نرم‌افزار دیگری را در این حوزه عرضه کرد، شکایت‌ها افزایش یافت.


زمانی که مایکروسافت سیستم‌عامل ویندوز ویستا را وارد بازار کرد، از Extras به عنوان یک بخش محبوب و مردمی یاد کرد. در آن زمان، نسخه Home Premium سیستم‌عامل ویندوز ویستا 239 دلار قیمت داشت و اگر کاربران قصد خرید این برنامه را به همراه Extras داشتند، باید 399 دلار پرداخت می‌کردند. از آن زمان تاکنون، مایکروسافت قیمت ویستا را به میزان زیادی کاهش داده است و برای مثال، هم‌اکنون نسخه کامل Ultimate این سیستم‌عامل به قیمت 319 دلار فروخته می‌شود.


به دنبال انتشار این برنامه‌ها برای سیستم‌عامل ویستا، برخی از کاربران همچنان به شکایت‌های خود در زمینه کمیت و کیفیت برنامه‌های منتشر شده برای Ultimate Extras اعتراض دارند.