بارگذاری همزمان نوارابزار مایکروسافت با برنامه‌های Java - نرم افزار - اخبار

بارگذاری همزمان نوارابزار مایکروسافت با برنامه‌های Java

دسته : نرم افزار در تاريخ ۱۳۸۷/۸/۲۲ ۶:۴۷:۱۱ (993 بار خوانده شده)
همکاران سیستم- به گفته شرکت مایکروسافت، کلیه کاربرانی که از امروز قصد بارگذاری و به‌روز کردن نرم‌افزارهای Java را داشته باشند، به صورت خودکار ‌نوارابزار Windows Live را نیز به صورت خودکار دریافت خواهند کرد.


این جریان بخشی از اقدامات مایکروسافت برای افزایش رقابت خود با شرکت گوگل که هم‌اکنون حاکمیت بازار جست‌وجوگرهای اینترنتی را برعهده دارد، محسوب می‌شود. این نوار‌ابزار جدید علاوه بر آنکه امکان دسترسی کاربران به سرویس Live Search را فراهم می‌کند، محتویات سایت MSN نظیر اخبار و کلیه سرویس‌های Live نظیر Hotmail و Windows Live Messenger را در اختیار آن‌ها می‌گذارد.

"یوسف مهدی"(Yusuf Mehdi) مدیر مرکز Online Audience Business مایکروسافت گفت: «قرارداد ما با شرکت Sun اقدامی بزرگ دیگری برای پیشبرد اهدافمان در زمینه گسترش ارایه خدمات جست‌وجوهای اینترنتی محسوب می‌شود و به میلیون‌ها کاربر در سراسر دنیا امکان می‌دهد تا از مزایای Live Search بهره‌مند شوند. با توجه به اینکه ابزارهای اینترنتی مبتنی بر Java امروزه به صورت گسترده در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند و طی هر ماه به صورت گسترده بارگذاری می‌شوند، این قرارداد می‌تواندLive Search را در اختیار میلیون‌ها کاربر اینترنتی دیگر قرار دهد و روش‌های جدیدی را پیش‌روی شرکت‌های تبلیغاتی همکار با ما بگذارد».

این قرارداد در حالی منعقد شده است که شرکت Sun در سه ماهه سوم از سال جاری میلادی نتایج ضعیف را کسب کرد. شرکت Sun در سه ماهه سوم 2008 با کاهش 7/1 میلیارد دلاری درآمدهای خود مواجه شد. انعقاد این قرارداد بسیار جالب بوده است، زیرا پلتفورم Java شرکت Sun از گذشته با فناوری‌هایی نظیر ActiveX و Silverlight مایکروسافت رقابت می‌کرده است.