روشی برای از کار انداختن تلفنهای همراه درهنگام رانندگی - نرم افزار - اخبار

روشی برای از کار انداختن تلفنهای همراه درهنگام رانندگی

دسته : نرم افزار در تاريخ ۱۳۸۷/۱۱/۱ ۷:۵۳:۰۲ (821 بار خوانده شده)
آی تی ایران - بسیاری از والدین تمایل دارند، تلفن‌های همراهی در اختیار فرزندان نوجوان خود قرار دهند که نتوان از آن‌ها هنگام رانندگی استفاده کرد.


حالا محصول نرم افزاری شرکت WQN با شارژ ماهانه 10 دلار این کار را انجام میدهد.. این نرم‌افزار قادر است تلفن همراه فردی را که در حال رانندگی است از کار بیندازد. این محصول با بهره گیری از سیستم GPS نشان می‌دهد فرد با چه سرعتی در حال جا به جایی است . سرعت بیشتر از معمول کاربر مساوی است با قفل شدن موبایل .

اما این سیستم نمی‌تواند تشخیص دهد که آیا فرد در حال رانندگی است یا نه، بنابراین ممکن در مواقع غیرضروری تلفن فرد را قفل کند. شرکت WQN که فروشنده نر‌م‌افزارهای امنیتی تلفن همراه و اینترنت گفته است که استقبال مناسبی از این سرویس صورت گرفته است.

Aegis Mobility یک شرکت نرم‌افزاری کانادایی نیز برنامه‌هایی برای عرضه‌ی محصولی مشابه با قابلیت موقعیت یابی جهانی به عنوان دستیار راننده (DriveAssist) دارد. دیوید تیچر مدیر این شرکت اظهار داشته است؛ Aegis Mobility در حال مذاکره با شرکتهای تلفن همراه آمریکایی است که می‌توانند نرم‌افزار آن‌ها را پشتیبانی کرده و هزینه ده تا بیست دلار در ماه را از خانواده‌ها دریافت کنند.

سیستم دستیار راننده قادر خواهد بود تلفن همراه فرد در حال رانندگی را از کار بیندازد و با فرستادن پیامی به تلفن کننده یا فرستنده‌ی پیام کوتاه اطلاع دهد که شخص مورد نظر آن‌ها در حال رانندگی است. اما از آن‌جایی که ممکن است واقعا فرد مورد نظر در حال رانندگی نباشد و فقط به دلیل سرعت بالای جا به جایی تلفن همراهش از کار بیفتد، این نرم‌افزار ضریب خطای بالایی خواهد داشت و خیلی قابل اطمینان نیست.