گزارش - تولید نرم‌افزار مدیریت پهنای باند برای اینترنت و اینترانت در کشور - اخبار
دسته : گزارش در تاريخ ۱۳۸۸/۱۲/۱۰ ۸:۱۹:۰۲ (1119 بار خوانده شده)
پژوهشگران کشور موفق به تولید نرم‌افزار مدیریت پهنای باند شبکه شدند که این نرم‌افزار بدون وابستگی به میزان پهنای باند می‌تواند نسبت به توزیع پهنای باند در شبکه اینترنت و اینترانت اقدام کند.
ادامه | 3723 کلمه در ادامه متن
دسته : گزارش در تاريخ ۱۳۸۷/۷/۱۸ ۵:۵۸:۲۱ (1228 بار خوانده شده)
در حالی که بیشتر کشورهای همسایه و منطقه خاورمیانه، متقاضی انتقال دیتا از راه ایران هستند، به دلیل برخی کج‌سلیقگی‌های شماری از مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بهره‌برداری نکردن بهینه از شبکه ملی فیبر نوری، سالانه از میلیاردها تومان درآمد حاصل از این صنعت، نصیب کشور نمی‌شود.

ادامه | 4250 کلمه در ادامه متن
دسته : گزارش در تاريخ ۱۳۸۷/۴/۱۷ ۶:۳۶:۱۹ (1171 بار خوانده شده)
کارشناسان معتقدند، فرهنگ‌سازی در زمینه گسترش تجارت الکترونیک، ایجاد بسترهای لازم برای رشد و توسعه این صنعت در کشور و به کارگیری تجهیزات لازم از راهکارهای رشد تجارت الکترونیک در کشور به شمار می‌روند و اگر بخواهیم در عرصه اقتصاد و تجارت از مزیت رقابتی بهره‌‌مند شویم و در اقتصاد بین‌‌الملل حضور یابیم، باید روی پدیده تجارت الکترونیک تمرکز کنیم. فرهاد دژپسند، کارشناس حوزه تجارت الکترونیک در بخشی از یک مقاله گفته است، تمرکز روی تجارت الکترونیک می‌تواند کمک بزرگی به اقتصاد کشور کند.

ادامه | 21794 کلمه در ادامه متن
دسته : گزارش در تاريخ ۱۳۸۷/۲/۳۰ ۷:۴۹:۴۴ (1090 بار خوانده شده)
همشهری - آخرین اخبار از وزارت محترم ICT که روز شنبه روی خروجی یک خبرگزاری نزدیک به دولت قرار گرفت، نقل قول بحث‌برانگیزی از شخص وزیر است: پهنای باند 56 کیلو بیت برای مصارف کاربران اینترنتی خانگی و دانشگاه‌ها حتی برای دانلود کتاب‌های 500 صفحه‌ای مناسب است؛ اظهار نظری عجیب که اگر آن را با تلاش کشورهای پیشرفته دنیا برای افزایش سرعت اینترنت در حد چند گیگابایت مقایسه کنیم، بسیار مضحک به‌نظر می‌آید.
ادامه | 9834 کلمه در ادامه متن
دسته : گزارش در تاريخ ۱۳۸۷/۱/۲۰ ۹:۰۸:۲۳ (1167 بار خوانده شده)
مانیتورهای wide (صفحه عریض) که دارای صفحه‌ای مستطیل شکل و عریض‌تر از مانیتورهای LCD معمولی هستند، در بازار با قیمت پایین‌تری نسبت به سایر نمونه‌های مانیتور (LCD معمولی و CRT) به فروش می‌رسند. فعالان بازار معتقدند، این مانیتورها به دلیل قیمت مناسبی که دارند با استقبال بالایی از طرف خریداران مانیتور مواجه شده‌اند. به طوری که قیمت یک مانیتور19 یا 20 اینچ wide حدود 6 تا 50هزار تومان (بسته به سایز مانیتور) کمتر از قیمت یک مانیتورLCD است.

ادامه | 12241 کلمه در ادامه متن